Amiből a Playboy tengeti az életét

2015.10.14. 19:15

A nyuszis magazin jövő márciustól kiűzi a meztelenséget hasábjairól, mivel az internet kora elavulttá teszi a magazin formában megjelenő meztelenséget, már nem olyan jól eladhatóak, mint régen. Felmerül a kérdés, hogy akkor miből él a Playboy-császár, Hugh Hefner, és miből finanszírozza fényűző életét?

A Playboy magazin éves példányszáma az 1975-ös 5 milliós rekordról napjainkra 800 ezerre zsugorodott. A hanyatlása megállítása miatt határozott úgy a Playboy Enterprises, hogy jövő márciustól nem jelennek meg meztelen nők a magazinban - közölte a MarketWatch. A vállalati döntés mögött a túlcsordult online erotikus tartalmak és a lap "munkahelybaráttá" tétele állnak. 

Már a playmatek sem fogják tudni megmutatni bájaikat a magazinbanForrás: AFP/Jason Kempin

A meztelenség már nem kifizetődő

A magazin amerikai kiadása éves szinten 3 milió dollár (825 millió forint) veszteséget termel, amit Scott Flanders, a cég ügyvezetője egyszerűen csak marketingköltségnek titulál. A vállalat azonban képes a folyamatos megújulásra,

bevételeinek meghatározó részét az ikonikus nyuszifül logó licencjogának áruba bocsátása termeli ki.

A kínaiak imádják

Annak ellenére, hogy a konzervatív Kínában a lap nem engedélyezett, a nyuszifüles logóval ellátott termékeket mégis viszik, mint a cukrot. A vállalat teljes forgalmának 40 százalékát az ázsiai országban értékesített Playboy-ékszerek, -ruhák, -parfümök, és -kiegészítők adják.

Még mindig formában a 89 éves Hugh HefnerForrás: AFP/Charley Gallay

Ahogy arról korábban az Investor beszámoltaz amerikai cég a kínai Handong United-dal 10 évre szóló licenc-megállapodást kötött. A Handong gyártja és forgalmazza a Playboy férfi és női divatcikkeit közel 3 500 outletben.

A Playboy lassan 20 éve üzletel Kínában. Ázsiai forgalma az elmúlt 10 évben ötmilliárd dollárra növekedett.

Ehhez jön még hozzá az az 1,5 milliárd dollár értékű kiskereskedelmi forgalom, amit világszerte generál.

Őrült spórolásba kezdett

A Playboyt elsők között vezették be a New York-i értéktőzsdére 1971-ben, de aztán ahogy eljárt fölötte az idő, és a magazinnal kapcsolatos bevételek is folyamatos apadásnak indultak, Hugh Hefner és befektető társai 2011-ben elérkezettnek látták az időt, hogy kivezessék a céget a tőzsdéről, kivásárolva a többi részvényest. Ekkorra már 115 millió dollárnyi adósság is felhalmozódott az erotikus magazint kiadó cég mérlegében. Hefner és a cég vezetésével megbízott Flanders ezután szigorú megszorításokba és startégiaváltásba fogott.

A licencmegállapodások mellett a Playboy 585 fős dolgozói létszámát 165-re csökkentette,

és több üzleti tevékenységét kiszervezte az Egyesült Államokból. A cég 2013-ig 33 millió dollárt spórolt meg.

Egy tajvani Playboy boltForrás: https://islandsidechronicles.wordpress.com/2013/01/10/playboy-in-taiwan/

A kínaikkal még meggyűlik a bajuk

Az átalakulás viszont nem könnyű, mivel a kínai márka- és logóimádó vásárlók egyre inkább szakítanak eddigi hűségükkel. Az ázsiai piacot is elárasztották a márkás termékek, ráadásul az interneten keresztül még több vált elérhetővé, ezzel is kihívások elé állítva a hagyományos kiskereskedelmi forgalomban, áruházakban értékesített Playboy-termékeket. 

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK