Adjon kupont veszteség nélkül

trend, Kuponguruk és bónuszmánia – könnyebben átverhetnek, mint gondolnád!
Vágólapra másolva!
Sok webáruház használja a kuponokat arra, hogy különféle kedvezményeket nyújtson a látogatóknak, így ösztönözve őket a vásárlásra. Tény, hogy a kuponok remek vásárlásösztönzők, ugyanakkor, ha nem jól használjuk őket, akkor súlyos károkat okozhatunk velük webáruházunknak - írja a Webshop Experts.
Vágólapra másolva!

Mindig lesznek olyan vásárlók, akik nem a legjobb terméket vagy márkát keresik, hanem a legjobb akciókat. Ők a tipikus akcióvadászok, akik sohasem hagyatkoznak a márkahűségre, miközben a legalacsonyabb árakat kutatják. Ha elárasztjuk az internetet a kuponkódjainkkal, minden bizonnyal az ilyen vásárlóból lesz a legtöbb.

Akik csak akkor hajlandók vásárolni nálunk, mikor a profitunk nagy részéről lemondunk, nem sokat érnek üzletünk jövője szempontjából.

Éppen ezért egyáltalán nem mindegy, hogyan és kiknek kuponozunk. A kedvezményeknek elsősorban arra kell szolgálnia, hogy korábbi vásárlóinkat időről időre visszacsábítsuk boltunkba, anélkül, hogy ez a profitunkat jelentősen megnyirbálná. A Webshop Experts összegyűjtött néhány tippet, ami sokat segíthet a sikeres kuponozásban.

A webáruházak jó marketingeszköze a kupon, csak okosan kell használni Forrás: Thinkstock

1. Ne kínáljunk túl sokszor kuponokat

Ha túl sokszor nyújtunk különféle kuponokat és kedvezményeket,akkor egész egyszerűen ahhoz szoktatjuk a vásárlókat, hogy soha nem kell teljes árat fizetniük. Elég, ha kivárják a következő akciót, ami hamarosan minden bizonnyal úgyis bekövetkezik. Ilyenkor már nagyon nehéz azt elérni, hogy teljes áron vásároljanak.

Ez idővel felfalja a profitunkat, tönkreteszi a márkánkat, és jó eséllyel szépen lassan csődbe visz minket.

A kuponnak van egy rejtett költsége, amikor olyasvalaki váltja be a kupont, aki egyébként is vásárolt volna tőlünk. Ilyenkor egy 10 százalékos kedvezmény, lényegében 10 százalékos költséget jelent, még akkor is, ha így is marad nyereségünk a terméken.

2. Koncentráljunk a jó vásárlókra

Azok a vásárlók, akikre kuponokkal tettünk szert kevésbé lesznek hűségesek, mint más vásárlók. Mivel az esetek többségében nem a márkánk, a termékünk, vagy a jó hírnevünk ösztönözte őket a vásárlásra.

Jó vásárlók, akik gyakran, sokat és teljes áron rendelnek, és nagyritkán vagy inkább soha nem küldik vissza a termékeket.

A rosszak ellenben csak egyszer vásárolnak, kedvezményes áron, általában több ügyfélszolgálati időt vesznek igénybe, majd gyakrabban is küldenek vissza termékeket. Koncentráljunk elsődlegesen a jó vevőkre. A vásárlást az esetükben ösztönözhetjük például további szolgáltatásokkal, vagy kiegészítő termékekkel.

3. Hozzunk létre saját kupon oldalt

Ha vannak kuponkódjaink, hozzunk létre nekik egy külön landoló oldalt. Lehetőleg csak ezen az oldalon legyenek elérhetőek a kódok, és helyezzünk el rajta vagy egy hírlevél feliratkozó mezőt, vagy a feliratkozó oldalunk linkjét. Majd ígérjük meg a látogatónak, hogyha feliratkozik, akkor mindig értesülni fog az akciókról. Mikor nincs éppen semmilyen kuponkódunk, az oldal még ugyanúgy hozhat nekünk feliratkozókat, akiknek ezért cserébe 5 százalékos kedvezményt ígérünk az első rendelésből.

4. Mindig állítsunk be határidőt

Nincs annál rosszabb, mikor egy kupont még akkor is be lehet váltani, mikor a kampány már véget ért, és a kedvezmény elméletileg már nem él. Ezért mindig figyeljünk oda, hogy legyen határideje a kuponjainknak. Nem mellékesen a határidőt érdemes hangsúlyosan kommunikálnunk, hogy sürgősség érzetet generáljunk a vásárlókban.

További hasznos tippek a Webshop Expertsen olvashatók.