Több mint 2,3 millió online vásárló lesz Magyarországon, ami a napi rendszerességgel internetezők 41 százaléka - derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu legfrissebb közös felméréséből.

A kutatás szerint az interneten vásárlók többsége, 84 százaléka a termék ára alapján választja ki a számára megfelelő webáruházat, 64 százalékuknak a kiszállítási és az átvételi mód, valamint a bolt megbízhatósága fontos. A válaszadók mindössze 24 százalékánál meghatározó a bolt ismertsége.

Még mindig az utánvétel a nyerő

A kutatás 6 online vásárlói típust azonosított, közülük a rutinos vásárlói profil a legmeghatározóbb, amelynek 56 százaléka több mint évi hat alkalommal vásárol. A felmérés arra is rámutatott, hogy az akcióvadász vásárlók 74 százaléka utánvéttel szeret fizetni, és az utánajáró csoportot jellemzően férfiak alkotják. A vásárlók döntő többsége még mindig a készpénz alapú, utánvétes átvételt részesíti előnyben, amely az áruházak 74 százalékánál elérhető.

Évi 230 milliárdos forgalom

Az online kiskereskedelmi forgalom tavaly mintegy 230 milliárd forint volt, amelynek csaknem felét a három legnagyobb szektor adta. A műszaki cikkek 400 milliárd forintos forgalmának mintegy 10 százaléka, a 240 milliárd forint forgalmú játékok és kultúra szektor 13 százaléka internetes vásárlásból ered, és a 100 milliárd forintot bonyolító számítástechnikai szektor 32 százaléka származik online értékesítésből.

A rutinos online vásárlók 56 százaléka évente több mint hat alkalommal vásárolForrás: Thinkstock

A legnagyobb mértékben, 28 százalékkal a baba-mama termékek forgalma nőtt, azt követte 27 százalékkal az állateledelek kategóriája, majd az élelmiszer, amelyből 24 százalékkal többet értékesítettek egy év alatt - olvasható a közleményben.