Indulhat a vásárlási roham a munkaidő végén

anya gyermekével áruház bevásárlókocsi EGYÉB TÁRGY ÉPÜLET HÉTKÖZNAPI sorban áll SZEMÉLY TÁRGY vásárol Fairfax, 2014. november 28.
Vásárlók a Walmart áruházban a Virginia állambeli Fairfaxban 2014. november 27-én. A hálaadás napja utáni Fekete Péntek (Blac
Fairfax, 2014. november 28. Vásárlók a Walmart áruházban a Virginia állambeli Fairfaxban 2014. november 27-én. A hálaadás napja utáni Fekete Péntek (Black Friday) hagyományosan a karácsony előtti bevásárlási időszak nyitánya az Egyesült Államokban. (MTI/EPA/Jim Lo Scalzo)
Vágólapra másolva!
Az Internetes Vásárlás Napján már reggel óta figyelik a vásárlók az akciókat, a csúcsidőszak viszont a munkaidő után kezdődik. 10, 20, 50, de akár 70 százalékos kedvezménnyel ajánlja ma termékeit számos online kereskedő. Aki lemarad, legközelebb két hét múlva készülhet így a karácsonyra.
Vágólapra másolva!

November 6-án, pénteken több száz webáruház várja a látogatókat csak ezen a napon érvényes akciójával.

A kínálat lefedi szinte a teljes termék- és szolgáltatáspalettát, ami csak kapható az interneten:

utazás, játék, egészségügyi termékek, könyv, CD, kuponok, internet-előfizetés, műszaki cikkek, bútor, ruha, gyermekholmik, szoftverek, sportszerek, biokészítmények, ékszerek, kozmetikai és illatszerek. A kedvezmények mértéke általában 10-50 százalék között mozog, de néhány üzletnél 70 százalék is lehet.

Munkaidő után jön a csúcs

Délelőtt 11-ig már 50 ezer fölött járt a kedvezményes lehetőségeket gyűjtő oldal látogatóinak száma.

ekkor kiegyenlítetten a legmagasabb számban vannak jelen az oldalon. 300 ezer emberre számítunk, de ez csak egy belistázó/keresőoldal. Maguk a webáruházak külön is hirdetik az akcióikat hírlevélben, keresőhirdetésekben és Facebook-posztokban, ami ennél jóval nagyobb számot eredményez” – mondta Soós Gergely, az eseményt szervező Neo Interactive Kft. ügyvezetője.

A webáruházak mellett

egyre több offline cég online áruháza is részt vesz az eseményen,

például a Tesco, Libri, Líra, chocoMe és Praktiker vagy a tavaly debütált Invitel, Danubius Hotels, Rossmann, Office Depot, Tchibo, Csányi Pincészet és Decathlon. Az Internetes Vásárlás Napja mozgósító céllal jött létre: a környezet- és időkímélő online vásárlást kívánja népszerűsíteni.

Ha interneten vásárol, elkerülheti a sorban állást Forrás: MTI/EPA/Jim Lo Scalzo

A fekete péntek lesz a következő

A fekete péntek a hálaadást követő péntek elnevezése az Egyesült Államokban, amely ott a hagyományos karácsonyi bevásárlási szezon kezdete. Magyarországon, illetve egész Európában nem ünnepeljük a hálaadást, de egyre több kereskedő próbálja vásárlásra ösztönözni a fogyasztókat különböző akciókkal ezen a napon is, amely idén november 27-re esik.

Félmilliárd forintos kedvezmény

A Digital Extreme webáruház is készül a fekete péntekre: mintegy négyezer termék lesz elérhető akár 70 százalékos árengedménnyel. Az árucikkekre adott kedvezmény értéke összesen közel félmilliárd forint tesz ki. Az utóbbi évekhez hasonlóan a navigációs eszközök, tévék, táblagépek pozíciója, de rengetegen rendelnek a hagyományos izzókat kiváltó, takarékos led-fényforrást is a webáruháztól. A legnagyobb mértékben az okostelefonok eladásai növekedtek. Emellett az idén jelentősen nőtt a barkácstermékek és sporteszközök online értékesítése, de sokan rendelnek már internetről például pelenkát is.

Az ajándékozási cikkek köre lényegesen nem változik az évek során: jellemzően könyv, játék, műszaki cikk, számítástechnika, elektronikai termék ruhaféle, háztartási felszerelés kerül a fenyőfa alá. A játékkereskedő Formatex szerint

a játékkereskedelem sokkal szezonálisabb a többi szektornál.

Például a háztartások napi fogyasztási cikk vásárlásaiból származó összforgalomnak csupán mintegy 10 százaléka esik az év utolsó hónapjára, bizonyos műszaki cikkeknek a negyede realizálódik a karácsonyi szezonban, sőt az online kiskereskedelemnek is körülbelül 25 százaléka, szemben a játékboltokban tapasztalható 60-70 százaléknál. Épp ezért különféle vásárlásösztönző tevékenységekkel is igyekeznek minél kényelmesebbé tenni a játékok beszerzését: ilyen például a mai Internetes Vásárlás Napja és a fekete péntek is.