A színészi pálya nem életbiztosítás, talán ezért is vonz több hírességet a vállalkozói lét. Egyesek egészen meglepő területet választanak: Justin Timberlake például a tequilában látott lehetőséget. Mivel foglalkozik Jessica Alba vagy Aston Kutcher?

Hollywood és a Wall Street néha nem esik távol egymástól: A-kategóriás színészek és színésznők között találunk jó néhány példát, akik nemcsak színészi teljesítményük, hanem üzleti érzékük miatt is elismerést érdemelnek. Paul Newman egy vagyont keresett salátaönteteivel, míg a szintén népszerű Planet Hollywood nevű étteremláncot Sylvester Stallone, Arnold Schwarzenegger, Bruce Willis és akkori felesége Demi Moore indította el a kilencvenes évek elején. Hasonlóan meglepő példákat szedett össze az Investopedia: négy híresség, akiknek a vállalkozásáról eddig nem hallottunk.

Justin Timberlake tequilamárkát dobott a piacra

Justin Timberlake énekesként vált ismertté, de már évekkel ezelőtt átevezett a színészi pályára. Közben rengeteg más dologgal foglalkozik, övé például a William Rast nevű ruha- és a Sauza 901 nevű tequilamárka. Utóbbit a Casa Sauza nevű mexikói tequilagyártóval közösen dobta piacra. Ezenkívül ő a tulajdonosa a Southern Hospitality BBQ nevű New York-i étteremnek.

Timberlake előadóként és üzletemberként is sokoldalúForrás: Michael Jackson YouTube

Jessica Alba milliárdos vállalkozása

Gondolta volna, hogy a gyönyörű Jessica Alba egy háztartási termékekkel kereskedő vállalat tulajdonosa? Kétgyerekes anyukaként, 2012-ben hozta létre a The Honest Company nevű céget. A kínálatban főleg környezetbarát termékek szerepelnek: takarítószerek, vitaminok, naptej. 2015 augusztusában 1,7 milliárd dollárra becsülte a vállalat értékét az amerikai Forbes.

Alba főleg környezetbarát háztartási szerekben és kozmetikumokban utazikForrás: AFP/Frazer Harrison

Aston Kutchert milliók követik

Az amerikai szórakoztató blogok és híroldalak piacát a The Huffington Post és a BuzzFeed uralja. A kevésbé ismert oldalak közé tartozik az A Plus hírgyűjtő portál és digitálismédia-vállalat, amelyet Aston Kucther indított el 2015 januárjában. Kutchertől sosem állt távol a közösségi média használata, hiszen a mai napig ő az egyetlen Twitter-felhasználó, aki követőinek számával megelőzte a CNN-t 2009-ben, amikor elérte a milliót. Az A Plus társadalmi kérdésekkel, illetve kifejezetten pozitív tartalmakkal foglalkozik. Többször kritizálták amiatt, hogy a forrás megjelölése nélkül vett át tartalmakat a BuzzFeedről. 

Kutcher portálja társadalmi kérdésekkel és kifejezetten pozitív tartalmakkal foglalkozikForrás: AFP/Kevin Winter

Gwyneth Paltrow magazintól a ruhaiparig

Gwyneth Paltrow, Oscar-díjas színésznő a Goop című lifetslye hetimagazin tulajdonosa és kiadója. A Goop 2008-ban indult hírlevélként, majd folyamatosan bővült a szerkesztői csapat, így duzzadt magazinná a vállalkozás. Olyan kiadványoktól is átpártoltak újságírók, mint a Time Out vagy a Lucky. Mint minden ambíciózus kiadó, Paltrow is fejlesztette üzletét: online üzletet indított mellé, 2016-ban pedig a tervek szerint saját ruházati boltot nyit.

Paltrow jövőre saját boltot nyitForrás: AFP/Layne Murdoch Jr.

Üzleti vagy érzelmi befektetés?

A hírességek körében egyre népszerűbb a saját vállalkozás indítása. Kevesen tudják, hogy a tinisztárként ismert Jutin Bieber is nyit az üzleti élet felé, övé ugyanis a Shots nevű szelfimegosztó közösségi oldal legnagyobb tulajdonrésze. Felmerül a kérdés, hogy miért, hiszen a legsikeresebb színészek és énekesek valószínűleg nincsenek rászorulva arra, hogy egy saját vállalkozás menedzselésének nehézségeit a vállukra vegyék. Sokan érdeklődésből, mondhatni hobbiból indítanak vállalkozást. Nem az üzleti része érdekli őket, hanem egy szenvedélyüknek hódolnak. Másoknak ez komoly mellékkarrier és fontos bevételi forrás. Ideális esetben persze egyszerre mindkét motiváció jelen van.