A havonta 85 millió felhasználót kiszolgáló WeTransfer a közeljövőben jelentheti be az új zenelejátszójának terveit – idézi a Bloomberg Maarten Kadiks, a vállalat marketingvezetőjének szavait. Olyan zenészek, mint
Prince, a Big Grams és a Disclosure már eddig is jelentettek meg dalokat a WeTransferen,
és a cég arra számít, hogy a jövőben még több exkluzív tartalmat szolgáltathatnak majd az új funkció segítségével.
Miközben a társaság nem tervezi, hogy pénzt kér az új szolgáltatásért, az új funkció mégis jelentős szereppel bír, mivel így felvehetik a versenyt az egyes streaming szolgáltatókkal, közösségi portálokkal és az olyan videó oldalakkal, mint a Vevo. Ráadásul elrugaszkodhatnak a Dropboxhoz hasonló fontos versenytársaktól is, elsősorban az amerikai piacon való növekedésen keresztül.
Ráadásul a WeTransfer fizetős szolgáltatása a legnépszerűbb a videó szektorban azok körében, akik nagyobb tartalmú fájlokat kívánnak mozgatni. A vállalat egyébként 2 gigabyte-ig ingyenesen teszi lehetővé a fájlok átvitelét.
A zenét használjuk ahhoz, hogy felkerüljünk a térképre"
– mondta Kadiks. Hozzátette, 6 évvel ezelőtt Európában indultunk el, és innen is jön a legtöbb felhasználó. Növekedés tekintetében azonban az USA átveszi a vezetést.
A WeTransfer februárban 25 millió dollár tőkét vont be Highland Capital Partners Europe-tól, miközben a vállalat értékeltsége több mint 100 millió dollár – hangsúlyozta Kadiks.
A társaság bevételének a fele a hirdetésekből származik, míg a másik fele az előfizetéses szolgáltatásokból.
Az új szolgáltatás tekintetében nem is késlekedtek a WeTransfernél. Már megkeresték Justin Biebert, Pharrellt és Madonnát, hogy segítség az új projekt elindulását. A zenészek saját magukat reklámozhatják a WeTransfer felhasználóinak egy csoport, 45 másodpercenként váltakozó képernyőháttéren keresztül.
A művészek nagy valószínűséggel mixek, nyers vágások és videoklipek közzétételére használják majd a WeTransfert, s nem egész albumokkal jelennek majd itt meg – jelezte Kadiks, felhozva összevetésként a SoundCloudot, ahol bárki feltölthet egy számot.
A szolgáltatás az egyik legnépszerűbb
alternatív digitális elosztó csatorna lesz a zenei tartalmak számára
– mondta Kadiks. A zenészek, akikkel eddig tárgyaltunk, érzékelik a fontosságát annak, hogy kapcsolatban legyenek a hallgatóikkal, illetve a kreatív ízlésformálókkal – tette hozzá végül a marketingvezető.