Hétvégéken keveset vásárolunk online

Egyre tovább gyűrűzik a hazai élelmiszerbotrány bolt supermarket vásárlás vásárol ez zsír
Vágólapra másolva!
Az ünnepi szezon idén is november végén, a fekete péntek akciókkal veszi kezdetét a webáruházaknál. A legkevesebb rendelésszám továbbra is hétvégén realizálódik, tehát a vasárnapi boltzár eredménye láthatóan nincs hatással a hétvégén leadott rendelések mennyiségére. Mind a teljes, mind az online kiskereskedelem számára bíztató lehet az utolsó negyedév alakulása.
Vágólapra másolva!

Fekete péntekkel kezdődik a karácsonyi szezon az e-kereskedelemben, miközben a boltzár ellenére vasárnap továbbra sem vásárolunk többet online – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatás-sorozatának idei negyedik felméréséből.

A fekete péntek indítja az ünnepi szezont

Az ünnepi szezon – a tavalyi évhez hasonlóan – várhatóan idén is november végén, a fekete péntek (black friday) akciókkal veszi kezdetét a webáruházak számára. Az idei utolsó OKI felmérés során, a megkérdezett e-kereskedők háromnegyede jelezte, idén nem szeretne kimaradni a november végi akciós időszakból.

Forrás: GKI digital

A külföldi webshopoknál már évek óta alkalmazott marketingfogás lényege, hogy meghatározott időtartamra – általában 1 napra –

20-50%-os vagy akár még nagyobb kedvezményeket hirdetnek a kereskedők,

meghatározott termékekre. A kedvezménnyel vásárolható termékek körét és a kedvezmény mértékét az utolsó pillanatig titokban tartva fokozzák a várakozást, miközben magát az akciót már napokkal korábban népszerűsíteni kezdik. Az így gerjesztett érdeklődés hatása pedig nem marad el: a készletek jellemzően „zárás” előtt elfogynak.

Poziítv hangulat uralkodik a kereskedelemben Forrás: Thinkstock

Ami jó a vásárlónak az jó a boltoknak is?

A fekete péntek terjedése vásárlói szemszögből vitathatatlanul hasznos, hisz minden ilyen kezdeményezés jót tesz az online vásárlás népszerűségének. Másrészről azonban, növeli a szakadékot a legnagyobb áruházak és a kis webshopok között, mivel

ilyenkor jellemzően a piacvezetők hirdetései uralják a médiafelületeket.

Ráadásul a fekete péntek okozta megtöbbszöröződött rendelés- és csomagszám, óriási kihívás elé állítja a kereskedők és vevők közé ékelődő logisztikai szolgáltatókat, nem beszélve a látogatószám miatti informatikai túlterheltségről – ami a rendszer üzemeltetői mellett, az ügyfélszolgálati munkatársak vállára is többlet terheket ró.

Hétvégén kevesebbet vásárolunk online

A legkevesebb rendelésszám továbbra is hétvégén realizálódik, tehát

a vasárnapi boltzár eredménye láthatóan nincs hatással a hétvégén leadott rendelések mennyiségére.

Forrás: GKI digital

Az év első 9 hónapjában a hat legnagyobb online kiskereskedelmi szektor összesen mintegy 110 milliárd forintos online forgalmat realizált, ami 2014 hasonló időszakához képest 15 százalékos bővülést jelen, és még csak most jön a karácsony.

Az online kereskedelem szereplői 2015 harmadik negyedévére vonatkozóan a korábbinál jóval pozitívabb értékelést adtak, amiben már jól tükröződik a karácsonyi szezonra vonatkozó, derűlátó álláspont is.

Az online kereskedők pozitív várakozásai mellett a teljes kiskereskedelemben is kedvező hangulat uralkodik,

azaz a várakozások alapján mind a teljes, mind az online kiskereskedelem számára bíztató lehet az utolsó negyedév alakulása.