Úgy tűnik, a magyarok kifogytak a téli ruhából

2015.11.26. 09:53

2015 szeptemberében a kiskereskedelmi forgalom 5,1 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben 3, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 6,9, az üzemanyag-kiskereskedelemben 6,1 százalékkal emelkedett az értékesítés. 2015. január–szeptemberben a forgalom 5,9 százalékkal meghaladta az előző év azonos időszakit.

2015. szeptemberben az országos kiskereskedelmi üzlethálózat, valamint a csomagküldő és internetes kiskereskedelem forgalma folyó áron 795 milliárd forint volt, jelenti a Központi Statisztikai Hivatal (KSH). Az országos kiskereskedelmi forgalom 45 százaléka az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben, 38 százaléka a nem élelmiszer-kiskereskedelemben, 17 százaléka az üzemanyagtöltő állomások hálózatában realizálódott.

A trafikoknak jobban ment, mint a boltoknak

2015. szeptemberben az előző év azonos időszakához viszonyítva, naptárhatástól megtisztítva a kiskereskedelmi forgalom volumene 5,1 százalékkal nőtt. (A második becslés adata megegyezik az első becslésben közölt adattal.)

Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben a forgalom volumene 3,0 százalékkal emelkedett. Az élelmiszer-kiskereskedelem 76 százalékát adó élelmiszer jellegű vegyes üzletek értékesítési volumene 2,5, az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzleteké 4,7 százalékkal nőtt.

Sokkal több ruhát vett a magyar

A nem élelmiszer-kiskereskedelem forgalmának volumene 6,9 százalékkal emelkedett. Növekedtek az eladások a textil-, ruházati és lábbeli- (15 százalék), az iparcikk jellegű vegyes- (9,3 százalék), a használtcikk- (7,6 százalék), a könyv-, számítástechnika-, egyéb iparcikk- (4,7 százalék), a bútor-, műszakicikk- (2,7 százalék), valamint a gyógyszer-, gyógyászatitermék- és illatszerüzletekben (1,9 százalék).

Sokkal többen vettek ruhát 2015 szeptemberében, mint egy évvel korábbanForrás: MTI/Oláh Tibor

A fekete péntek is a ruhákról fog szólni

A Millward Brown piackutató legfrissebb reprezentatív felmérése szerint Magyarországon a 18-50 év közöttiek 28,1 százaléka tervezi, hogy a fekete pénteken (2015-ben november 27-re esik) vásárol majd, 40 százalékuk az online csatornát részesíti előnyben. A fiatalok (25-34 évesek), az átlagnál tájékozottabbak az eseményről, 61 százalékuk hallott róla.

A válaszadók 36 százaléka ruházatot vásárolna, ők épp kétszer annyian vannak, mint akik elektronikai cikkeket és autókiegészítőket vennének. A bevásárlólistákon szerepelnek továbbá konyhai kisgépek (porszívó, mixer, konyhai robotgép), ezeket a válaszadók 15 százaléka keresi, tévékészülékeket pedig 13 százalék vásárolna. A számítógép alkatrészeket és szépségápolási termékeket 8, illetve 7 százalék választotta.

Az autóeladások visszaestek

Az árucikkek széles körére kiterjedő csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumene 31 százalékkal emelkedett, ezzel folytatódott az évek óta tartó bővülés.

Az üzemanyagtöltő állomások forgalma 6,1 százalékkal nőtt.

Az európai statisztikai rendszerben a kiskereskedelembe nem számító gépjármű- és járműalkatrész-üzletek eladásai 9,4 százalékkal csökkentek.

Created with Highcharts 4.0.4%A kiskereskedelmi forgalom volumenének változása*(az előző év azonos időszakához képest)Kiskereskedelmi forgalom01201102030405060708091011120120120203040506070809101112012013020304050607080910111201201402030405060708091011120120150203040506070809-50510* Naptárhatástól megtisztított adatok alapján.
2011 08
Kiskereskedelmi forgalom: 0,6%

Legjobban az üzemanyag-eladások nőttek

2015. január–szeptemberben az előző év azonos időszakához képest, naptárhatástól megtisztítva a kiskereskedelmi forgalom volumene 5,9 százalékkal emelkedett. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben 3,7, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 7,7, az üzemanyag-kiskereskedelemben 8,2 százalékkal nőtt az értékesítés volumene.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK