Visszautasította a Ferrero egy ausztrál nő kérését, aki Isis feliratú üvegben kérte volna a Nutellát. Pedig nem a terrorszervezetre akart utalni, csak az ötéves, Isis nevű unokahúgának akart örömet szerezni.

A Nutellát is gyártó Ferrero ősszel indította el “Make Me Yours” című marketingkampányát Ausztráliában, ennek lényege, hogy a vásárlók egyedi üvegeket rendelhettek. A Nutella neve helyett a megrendelő nevét vagy más, általa kért szöveget tesznek a címkére.

"Sértheti egyesek érzékenységét" 

A cég nem teljesít azonban minden kérést, visszautasíthatják például, ha valaki sértőnek ítélt feliratot kér az üvegére. Ez történt, amikor egy nő az ötéves unokahúgát, Isist szerette volna meglepni a nevére szóló Nutellával.  A kislány természetesen az egyiptomi Ízisz istennő után kapta a nevét (a bátyja neve Odhin, amelyet már nem kifogásolt a gyártó), a Nutella alkalmazottai azonban valószínűleg az angolul szintén ISIS-nek rövidített Iraki és Levantei Iszlám Állam terrorszervezetre asszociáltak, ezért visszadobták a rendelését. 

Nem cserélik ki bármire a márkanév-feliratotForrás: Justin Sullivan / Getty Images

A Sydney Morning Herald szerint az eset után a Ferrero ausztráliai leányvállalatának vezetője, Craig Barker megkereste Isis édesanyját, Heather Taylort, de nem kért elnézést az esetért, ehelyett megvédte alkalmazottja döntését. Mint mondta, a név sértheti egyesek érzékenységét, ezért jogosan döntöttek úgy, hogy nem nyomtatják rá az üvegre. 

„Nagyon dühös vagyok." „Úgy tesznek, mintha a lányom neve valami trágár szó lenne” – mondta Heather Taylor. Hozzátette: jobb lenne, ha a sajtó az ISIS rövidítés helyett az arab DAES néven hivatkozna az iraki és szíriai terrorszervezetre. 

Sérül a brand

A Ferrero döntését talán némiképp megmagyarázza, hogy vigyáznia kell a Nutella brand jó hírnevére, hiszen az nem most kerül először összefüggésbe az Iszlám Állammal. Tavaly augusztusban ugyanis olyan fotók járták be a világsajtót, amelyeken az Iszlám Állam állítólagos fegyveresei nutellás üvegekkel pózoltak. 

Augusztusban pedig a CNN arról írt, hogy az Iszlám Állam, bár általában brutális kivégzéseket bemutató videóival kerül be a hírekbe, a nyugati fiatal muszlim nők felé valóságos cukiságkampányt folytat. Az ilyen anyagokban állítólag emojik, kismacskák és Nutella is szerepeltek, a CNN szerint többek között ilyen képekkel próbálták rávenni a nőket, hogy csatlakozzanak hozzájuk Irakban és Szíriában.