A luxusipar továbbra is egészségesen bővül, dacára a moderált világgazdasági növekedésnek állapítja meg egy friss elemzés, amely világszerte több mint 330 millió luxusipari termékek vásárlójával számol. A luxuscikkek iránti igénynek köszönhetően
fénykorát éri a piac, amelynek nagysága az elmúlt húsz évben megháromszorozódott,
s tavaly már 223 milliárd dollárra rúgott – legalábbis az összeállítás által hivatkozott Bain & Company's luxusipari tanulmány szerint. A Credit Suisse szerint a növekedés üteme stabilan fennmarad az idén is.
A luxusipari termékek piacán – természetesen – a vevő diktál, az ő igényeik alapján alakulnak a folyamatok, amelyek közül a hét top-trendet érdemes kiemelni a Credit Suisse szerint.
A globális luxuspiacot jelenleg a nemzetközi utazások tartják lendületben. A kínai utazók azok a luxustermékek vásárlói közül, akik a legdinamikusabban növelik a forgalmat és dominálják az előrejelzéseket is. Külföldön erre egyébként sokkal többet költenek, mint odahaza.
A repülőterek vámmentes övezeteiben regisztrált (Duty free) vásárlások évi 26 százalékos ütemben nőttek 2009 óta – derül ki a vásárlóturizmussal foglalkozó Global Blue adataiból. Nem véletlen, hogy
a luxusmárkák sorra jelennek meg a repülőtereken.
Az Ipsos' 2015-re vonatkozó kínai luxusipari előrejelzése szerint például a kínaiak több mint a fele mondta azt, hogy külföldi utazása során vásárolt Duty free boltban. Az indokuk erre az volt, hogy elégedetlenek a luxustermékek hazai piacával.
A luxustermékek vásárlói elsősorban termékkeresési vagy információtovábbadási célból használják a közösségi oldalakat. A Pinterest vagy az Instagram külünösen kiváló a képi megjelenítésre. Érdekes módon elsősorban nem is a ruházati termékek, hanem
az autók viszik ezeken az oldalakon a prímet.
Az internet nem csak egy óriási lehetőség a luxusipari termékek számára, de egyben hatalmas kihívás is. A megfizethető luxuscikkek online vásárlóinak a száma is folyamatosan és gyorsan nő. Elsősorban persze a fiatalabb generációk ismérve ez, ami bíztató lehet a márkák számára a jövőre nézve.
2014-ben a ruházat és a kiegészítők domináltak, az összes eladás több mint a felét ezek tették ki. Ezeket a szépségipari termékek, valamint az órák, ékszerek követték a sorban – világított rá a Credit Suisse kutatása.
Az elektronikai termékek iránti folyamatosan növekvő keresletet a mobiltelefonok hajtják. Az Apple és a Samsung küzdelme mellett az olyan luxus mobilok is jól fogynak, amelyeket a Vertu, a Tag Heuer, a Dior és a Versace kínál. A nemesfémből készített, gyémántokkal, drágakövekkel kirakott,
legexkluzívabb darabok akár több millió dollárba is kerülhetnek.
A tehetős fogyasztók (az évi 250 ezer dollárnál magasabb jövedelmű háztartások) ugyanakkor visszafogják luxusipari vásárlásaikat. Az erre a rétegre szakosodott piackutató, a Unity Marketing szerint egyre kevesebb luxusipari ruházati cikket, kiegészítőket, presztízs szépítőszereket és ékszereket vásárolnak ők, s ez a trend még a feltörekvő piacokon – így Kínában is – kimutatható.
A legjobban keresők olyan márkákat kedvelnek a legjobban, mint az Audi, a Chanel és a Ralph Lauren
– derül ki a Credit Suisse's Emerging Consumer Survey 2015-ből.
Az elmúlt években fellendült a használt luxusipari termékek piaca, amit az online forradalom indított be.
Tavaly 16 milliárd dolláros volt a felső prémium márkák használt piaca
a Bain & Company már említett elemzése szerint. Ez részint az új termékek kelendőségét veszélyezteti, másrészt azonban a luxusipari termékeket is tartós cikkekké teszi, ami növeli az értéküket. És persze lehetővé válik a középrétegek számára is a legdrágább márkák vásárlása.
A cikk megjelenését a Hungaria Pezsgőpincészet Kft. támotatja.