Új tagokkal bővült a HOPPex

Vágólapra másolva!
Új tagokkal bővült a CEMP SH, a Central Médiacsoport és az Origo részvételével a nyáron elindult prémium programmatic piactér, a HOPPex. Az indulás óta jelenlévő három nagy portfólió után elsőként a HRPortált is üzemeltető Brand & Standard Capital Kft., a Marquard Media és a Webbeteg Csoport csatlakozott.
Vágólapra másolva!

Három új tartalomszolgáltató csatlakozott az idén nyáron indult prémium programmatic piactérhez, vagyis a HOPPex-hez, amely kezdetben a CEMP, a Central és az Origo minőségi felületeit értékesítette programozott módon. Az új csatlakozók közül a Brand & Standard Capital három, a munka világával kapcsolatos portáljával lesz elérhető a hirdetők számára (hrportal.hu, hrclub.hu, hrblog.hu), míg a Webbeteg csoport és a Marquard Media (joy.hu, playboy.hu, shape.hu, evamagazin.hu, instyle.hu, menshealth.hu, runnersworld.hu)

főként életmód és egészség témában erősíti a HOPPex prémium felületeinek kínálatát.

HOPPex

A CEMP, a Central Digitális Média és az Origo részvételével 2015-ben megalakult HOPPex – prémium programmatic piactér az IAB Hungary tagja. Mára 6 médiapartner felületeit értékesíti programozott módon. Technológiai partnere az amerikai Rubicon Project.

A HOPPexhez eddig csatlakozott kiadók a Gemius adatai szerint havi 4,3 milliós látogatói bázisukkal a hazai internerezők 83 százalékát érik el, a userek által generált havi összes oldalletöltés pedig alig marad el az 1,3 milliárdtól.

Tovább folynak a tárgyalások

Vándor Attila, a HOPPex ügyvezetője elmondta, hogy mindig is az volt az elképzelés, hogy bővítik és színesítik a HOPPex kiemelt, prémium megjelenési helyekből álló portfólióját.

Fontos partnerekkel, fontos szegmensekben erősödött a piactér

és az első csatlakozási hullámnak még nincs vége, hiszen előrehaladott tárgyalásokat folytatnak több hasonlóan kiemelkedő hazai tartalomszolgáltatóval. A bővülés mellett nagyon fontos eredmény az is, hogy az októberi eCPM szint kifejezetten magasan, 1,43 eurós átlagon mozgott.

2016-ban várhatóan tovább növekszik a programozott értékesítésből származó bevétel. Nagy István, az Origo részéről azt jósolja, hogy

nyugati mintára a magyar piac is átrendeződik

és elmozdul ebbe az irányba.

Javul a versenyképesség

Ziegler Gábor, a CEMP Sales House ügyvezető igazgatója elmondta, hogy „2016-ban az automatizált értékesítésből származó

amit a hagyományos és automatizált értékesítési csatornák összesített átlagárának növelése mellett fogunk teljesíteni. Ehhez a HOPPex lehetőségeit kihasználva tovább javuló inventory gazdálkodásra, illetve a mobil prémium felületek programozott értékesítésének hazai elterjedésére számítok."

„Az automatizált értékesítés térnyerése még egyszerűbbé és versenyképesebbé teszi a digitális média felületeket a hagyományos média típusokkal szemben.

amely a targetálási lehetőségekkel is kombinálva nagyon hatékony kommunikációt tesz lehetővé. 2016 a mobil és programmatic éve lesz a hazai média piacon és CMSales kínálatában." - nyilatkozta Dunai András, a Centrál Médiacsoport Zrt. digitális üzletág igazgatója.

Új és innovatív értékesítési módszer

Az új csatlakozók október közepe óta folyamatosan tesztelik a HOPPex rendszerét és szolgáltatásait, a technikai próbák sikeres lezárásának köszönhetően pedig mostantól a hirdetők rendelkezésére áll mindhárom új résztvevő inventory-ja.

„Ez egy új és innovatív értékesítési módszer a hazai piacon, mely kiválóan egészíti ki a tartalom alapú hirdetési stratégiánkat.

Éppen ezért szerettünk volna már a kezdetekkor jelen lenni a saját programmatic stratégiánkkal, melyhez a HOPPexet választottuk." – mondta Lencsés Dávid, a Marquard Media digitális igazgatója.
A programmatic rendszerek fejlődését a rendelkezésre álló inventory szélesedése mellett az is egyértelműen jelzi, hogy dinamikusan nő a programozott csatornákon keresztül realizált display reklámköltés, mely a tavalyi évben kis híján elérte a 4,5 milliárd forintot.