A Volkswagent 26 ezer milliárd forintra perelik az USA-ban

Volkswagen, gyár, autó, kocsi, Abgasaffäre Abgase Abgasskandal Affaere Affäre Auto Industrie Automobil Automobilindustrie Betrug Volkswagen Bug Wolfsburg AIR POLLUTION auto manufacturer beschädigt betrügen carmaker cheating close ups close-up view clos
The crinkled logo of VW, Germany, city of Osterode, 20. October 2015. Photo: Frank May
Vágólapra másolva!
Az amerikai igazságügyi minisztérium és a környezetvédelmi hatóság polgári peres eljárást indított a Volkswagen ellen, mert csalt a dízelautói kibocsátási adataival. A benyújtott kereset alapján az autógyártó elméletileg összesen akár 26 ezer milliárdnyi bírságot fizethet.
Vágólapra másolva!

Polgári peres eljárásra vonatkozó keresetet nyújtottak be Detroitban a német Volkswagen ellen, mert csalt, adatokat hamisított és becsapta az amerikai környezetvédelmi hatóságot.

Nem sikerült megállapodni

A keresetet az egyik detroiti szövetségi bíróságon nyújtották be, az amerikai Környezetvédelmi Ügynökség (EPA, az Egyesült Államok környezetvédelmi hatósága) nevében eljáró igazságügyi minisztériummal egyetértésben. A perindítást az indokolta, hogy eddig nem sikerült elfogadható megállapodásra jutni a német autógyártóval arról, hogyan bonyolítsák le a visszahívásokat.

26 ezer milliárd forintnyi lehet a bírság

Az igazságügyi minisztérium egyik magas rangú tisztségviselője a Reuters hírportál szerint azt nyilatkozta,

a benyújtott kereset alapján elméletben a VW-re kiszabott bírságok összértéke meghaladhatja a 90 milliárd dollárt.

Ez körülbelül 26 ezer milliárd forintnak felel meg.

Szeptemberben, a botrány kirobbanása után állami tisztségviselők még sokkal kisebb összegről, 18 milliárd dollár (5,3 ezer milliárd forint) körüli bírságról beszéltek.

Sokkal nagyobb bírságot fizethet a VW, mint amekkoráról eredetileg szó volt Forrás: Picture-Alliance/AFP/Verwendung weltweit, usage worldwide/Frank May

Csaltak a kibocsátással

Tavaly ősszel derült ki, hogy Volkswageneket és Audikat olyan szoftverrel szereltek fel, amelynek köszönhetően a gépjárművek a teszteken kiválóan teljesítettek, ám a hétköznapi forgalomban már nem: a megengedettnél negyvenszer több károsanyagot bocsátanak a levegőbe. Az EPA szerint a német nagyvállalat 2008 óta hamisítja az adatokat és csaknem hatszázezer, Amerikába exportált kocsiba épített be csalószoftvert.