Vágólapra másolva!
Önnek sem könnyű visszarázódni a munkába hosszú és eseménydús karácsonyi szabadság után? Pedig fantasztikus év vár a munkavállalóra és a cégvezetőre – ha így áll hozzá. Az időpont hibátlan: soha jobbkor új célkitűzést megfogalmazni, mint az első munkahéten.
Vágólapra másolva!

Ha jól indul az év, az még önmagában nem jelenti azt, hogy kimagasló lesz. Ha viszont a január és április közti időszakban nem muzsikál elég szépen a vállalkozás,

a csúnya első negyedév tönkre vághatja a teljes folytatást,

írja az Entrepreneur. És mindehhez nem is kell túl sok – de azt a keveset érdemes megtenni érte. Főként mert semmi nem kell hozzá azon kívül, hogy az ember komolyan vegye a vállalkozását.

Ha lelkesedés van, minden van Forrás: NORTHFOTO

Pillantás a hídról

Az újévi fogadalmak egyik célja okkal az, hogy tiszta lappal indítsunk, a friss kezdet gondolata önmagában energizál. De arról se feledkezzünk el, hogy nagyon

hasznos kiértékelni, mi miért sikerült a leköszönő tizenkét hónapban,

és melyik célkitűzésnek miért nem tudott megvalósulni. Arról nem is beszélve, hogy hatékony vezetés nem elképzelhető világos kommunikáció nélkül.

Ki kell mondani az erősségeket és a hibákat.

Tisztán, érthetően, maszatolás nélkül pedig akkor lehet megfogalmazni az irányt, ha ugyanilyen érthetően artikulálja a vezető az előzményeket. A céloknak reálisaknak kell lenniük, nagy harmóniában az előzményekkel. Ha az előzmények helyén űr tátong, annál inkább

tudatosítani kell, miért kell pótolni, ami hiányzik a működésből.

MERT ÉN VAGYOK A FŐNÖK, AZÉRT!

Nem ez a mondat motiválja a legjobban a csapatot, ezért az év eleji tervezésbe érdemes bevonni a kollégákat – mondta az Üzletrésznek Wolf Gábor kisvállalati online marketingszakértő. „Egyre több cégnél alakul ki az a gyakorlat, hogy az első negyedévben összeül a cég, és közösen állítják össze a következő időszak kampánynaptárát. Mikor melyik terméket kampányoljuk? Milyen áron? Esetleg milyen ajándékkal? Mik lesznek a várható ügyfélszolgálati kérdések? A megemelkedett eladások hogyan fogják megterhelni a cégnél a pénzügyet, a logisztikát? Ha a csapat be van vonva a tervezésbe, akkor nem csak jobban magukénak fogják érezni a kampányokat év közben, de sok terhet le is tudnak venni a cégvezető válláról."

Téli utazás

Lehet, hogy a rövidtávú célkitűzés önmagában nem ér fel a nagy célokkal, de

a részsiker mindig motivál, mindig energizál,

így pedig könnyebb zúzni a messzi állomás felé. Érdemes ezért úgy alakítani az első negyedévet, hogy főként az elérhető célokra koncentráljon a vállalat. Gondoljunk bele,

milyen húzóereje van az azonnali győzelemnek!

Egy bombasztikus első negyedév után egyéntől divízióig mindenki könnyebben fogalmazza meg, mire törekszik – talán olyasmit is, ami január elsején még lehetetlennek tűnt.

Utánam, srácok!

Ahogy szülőként, úgy cégvezetőként is a személyes példa a legütősebb.

A jó vezető, ahogy a jó szülő, ismeri azokat, akikért felelős,

fontos nekik, hogy jól érezzék magukat a bőrükben. Lelkesíti őket, észreveszi az eredményeket, dicséri, amit lehet, az erőfeszítéstől a beérkezésig. De mindez

akkor működik a legjobban, ha személyes:

a munkavállaló egyéni céljai olyan betekintést biztosít a vezetőnek, amely még egy négyszemközti beszélgetésből sem feltétlenül derül ki. Az pedig mindenkinek jót tesz, ha kiemeli a fejét a napi rutinból, és kicsit távolabb tekint a munkanap végénél.

Amit a marketingben már év elején érdemes megtervezni

Wolf Gábor tanácsai

Egy éves tervet összeállítani könnyebb, mint sokan gondolnák. Az alábbi 3 terület a legfontosabb:

1) Új vevők szerzése

Milyen marketingeszközökkel fogunk új vevőket szerezni 2016-ban? Lesznek-e folyamatos – például online – kampányaink, azokra mennyit költünk havonta? Akarunk-e kipróbálni új reklámeszközöket, mikor és milyen büdzsével?

2) Kampányok

Milyen nagyobb kampányokat fogunk szervezni a következő 12 hónapban a meglévő vevőinknek a Facebookon, az e-maillistánkban, bármely más csatornán? Ne felejtsük el, hogy nem szabad csak árakciózni, mindig használjuk az úgynevezett kampányvetésforgót: az árakció mellett legyen időnként egy újdonság bevezetési kampánya és valami szezonális aktualitáshoz kapcsolódó ajánlat is.

3) Kommunikációs terv

A piaci befolyás egyik legjobb kisvállalati eszköze a folyamatos kommunikáció: hírlevél e-mailben, hasznos tartalommal, blog, Facebook poszt az oldalon. Azt kell megtervezni, mik lesznek a következő időszak témái és mely felületeken.