Az új cafeteria előnyei és buktatói

2016.01.11. 11:39

Az eddigi papír alapú Erzsébet-utalványok helyett az munkáltatók idén már elektronikus formában, az úgynevezett Erzsébet-utalvány Plusz kártyára feltöltött összegekkel is motiválhatják munkavállalóikat. Az RSM blog szakértője azt járja körül, érdemes-e váltani elektronikus formára.

A piaci tendenciákat követve a papír alapú utalványokról egyre inkább az elektronikus kártyák felé terelné a cafeteria juttatások rendszerét a Magyar Nemzeti Üdülési alapítvány. Ezzel növelve a felhasználók biztonságát és egyben csökkentve a sokszor nehézkes adminisztrációt - írja Hegedüs Sándor az RSM blogon.

A kártya sok tekintetben hasonlít papír alapú elődjéhez: az egyes utalványzsebeinek megnevezése, az arra feltöltött összegek felhasználási köre, ideje és adózási konzekvenciái azonosak a papír alapú utalványokéval. A kártya mellett a papíralapú utalványok továbbra is forgalomban maradnak, így mind a munkáltatókban, mind a munkavállalókban felvetődhet a kérdés, hogy a sok hasonlóság ellenére érdemes-e áttérni az új elektronikus verzióra?

Erzsébet-utalvány Plusz kártya sokban hasonlít papíralapú elődjéhezForrás: www.erzsebetutalvanyplusz.hu

A munkáltatókat érintő szempontok

Adminisztratív terhek csökkenése:

A munkáltató a kártyát a honlapon való regisztráció után az online rendelés programmal egyszerűen és gyorsan megrendelheti. Ezt követően már csak annyit kell tenniük, hogy havonta átutalják a kártya egyes utalványzsebeire az összegeket.

Tehát a papír alapú utalványokkal szemben nincs szükség havi megrendelésre, a kiosztárst megelőző biztonságos tárolásra, átadásra, és az átvétel dokumentálására.

Reklamáció kiküszöbölése:

A papír alapú utalványok megrendelés esetén a munkáltatók minden egyes megrendelés átvételt követő 2 napon belül kötelesek ellenőrizni az utalványok megfelelőségét. Reklamáció benyújtása ezt követően kizárt.

A kártyára feltöltött összegek esetén a megfelelőség ellenőrzése nem szükséges, így az esetleges reklamációval járó kellemetlenségek elkerülhetővé válnak.

Költségmegtakarítás

A kártyák beszerzése költségmentes. Ezzel ellentétben a papír alapú utalványokat a forgalmazók a megrendelt névérték 2 százalék + áfa alap szolgáltatási díj ellenében biztosítják. Az utalványokat tartalmazó borítékokat egyedi összeállításának kérése esetén pedig 5 százalék + áfa összegre emelkedett. Emellett a kiszállítás költségei is a munkáltatókat terheli.

A kártya feltöltésénél a forgalmazók kizárólag egy, a papír alapú utalványok alapdíjával egyező mértékű 2 százalék + áfa szolgáltatási díjtételt számolnak fel, tehát az áttéréssel a munkáltatók kiküszöbölhetik a papír alapú utalványokhoz tartozó plusz költségeket.

Az adózás változatlan

A munkáltatóknak az Erzsébet-utalvány Plusz kártya feltöltése esetén is figyelemmel kell lenniük az egyes utalványzsebeikre vonatkozó adózási szabályokra. Így például az étkezési zsebre utalt összeg esetében a juttatás egyedileg meghatározott havi értékhatárára és a 200 ezer forintos éves keretösszegre, vagy például arra, hogy a kultúra zsebbe feltöltött összeg csak évi 50 ezer forintig minősül adómentes juttatásnak. 

A teljes cikk az RSM blogon olvasható.