Ezt a trükköt el kell mesélnünk

Gihan Amarasiriwardena Ministry of Supplies
Balról Gihan Amarasiriwardena, a Ministry of Supplies CEO-ja
Vágólapra másolva!
Öltönyben félmaratont futni – ön szerint mi ez? Ha a válasza annyi, őrültség, gondoljon bele, hogy a vállalkozók világszerte leesett állal nézik azt, aki marketinges kampányfogásnak szánta a 21 kilométert. És bejött neki.
Vágólapra másolva!

Hallottak már a Ministry of Supply nevű márkáról? Semmi baj, Dunát lehet rekeszteni a startupokkal. Ez a cég a dizájn, a sport és az okoseszközök metszetében működik,

a legkorszerűbb technológiával készült férfidivatot kínálja,

nagy tisztelettel adózva a munka és szabadidő közti határ elmosódásának. A kollekcióik strapabírók, könnyen kezelhetők, mutatósak, vízhatlanok, lélegeznek, nem gyűrődnek, illatmegtartók – egyszóval olyan férfiaknak készülnek,

akiknek az üzlet sport, a sport hobbi, a kedvtelés munka.

Balról Gihan Amarasiriwardena, a Ministry of Supplies CEO-ja Forrás: Ministry of Supplies

Ilyen kampányt sem láttunk még

Hallották már Gihan Amarasiriwardena nevét? Semmi gond, ha az MIT-n végzett informatikai mérnök nem lépett volna szintet a termékteszt művészetében, mi sem tudnánk, ki ő. Amasiriwardena alapította a Ministry of Supply-t, Aviator II fantázianevű öltönyének pedig

rendhagyó bevezető kampányt szánt: lefutotta benne a félmaratont.

A brand arculatának legfontosabb eleme az innováció. A szövetekben több műszaki tudás van, mint egy szocialista személyautóban a ’80-as években. A látszólag hagyományos nadrág-zakó kombináció a mai legprofibb sportfelszerelések funkcióit és minőségét hozza.

Wolf Gábor: Ió, ció, demonstráció

Ne mondd, mutasd! – ez minden jól demonstrálható termék marketinges alapszabálya. A Blendtec gyümölcscentrifuga milliós nézettségű videókban bizonyította be, hogy iPhone-t, vuvuzelát, sőt golfütőt is képes ledarálni. A 3M híres biztonsági üvegdemonstrációja hasonló célt szolgált: egy utca közepére kitettek több százezer dollárnyi bankjegyet egy 3M biztonsági üveg kalitkába zárva, és azt mondták: aki feltöri, viheti a pénzt! Persze senkinek sem sikerült, és erről készült jó sok fotó, videó is.

A demonstráció csúcsa a pár éve elhunyt Billy Mays, a Teleshop-reklámok királya volt. Egy ragasztó erejét úgy mutatta meg, hogy búvárkodás közben elvágták az oxigénvezetékét, és a bugyborékoló kábelt a víz alatt is megragasztotta a csodaragasztója. Egy ütésvédő cipőbetétet úgy demonstrált, hogy letette a kezét a betonra, rátették a cipőbetétet, majd ezen áthajtott egy terepjáró.

A Disneyland azt kérte a szülőktől, videózzák le, amikor a gyereküknek elárulják, hogy hozzájuk tartanak, a videót tegyék fel a Youtube-ra, a legjobbak nyernek. Százával születtek meg a videók boldogságtól könnyes szemű, a szülőket átölelő gyerekekről, extázisban ugráló testvérpárokról. Ennél jobb reklám nem is kell.

De ha nincs jobb, az előtte-utána képek is tökéletesek, legyen szó egy fogorvos munkájáról, fitneszteremről, de akár lakberendezőről vagy stílustanácsadóról is, aki ügyfele átalakulását tudja így demonstrálni.

Ne mondd, mutasd – ha a legjobb hatást akarod elérni!

Felkészülés

A CEO elkezdett edzeni elegánsban. Kezdetben nadrágban és ingben, később öltönyben. Bostonban kora reggelre időzítette az edzéseket, hogy ne keltsen nagy feltűnést az utcán. Azt mondta, ha meg is nézték a járókelők,

általában azt hitték, a buszt akarja elérni,

ő pedig rájött, hogy be kell szereznie egy nyakkendőtűt. Amikor pedig üzleti úttal telt a hete, a reptéren csinálta ugyanezt. Ahol tényleg

nem szorul magyarázatra az elegánsban nyargaló, ambiciózus férfi –

hiszen nyilván a gép után fut.

Annyi új-angliai kör, annyi termináltól terminálig tartó sprint után eljött a nagy nap. A futóversenyen nem sokáig mosolyogták meg Amarasiriwardena szerelését. „Nehogy már öltönyben előzzön meg valaki!” – ezt többször is elcsípte a háta mögött. Futás közben egy kollégája drónkamerával követte, hogy valóban igazolni tudják a Guiness-rekordot.

Az eredmény

Mind a futó, mind a termék hatalmas elégedettséggel zárta az akciót. Amarasiriwardena ideje 1:24:41 lett, alig elmaradva egyéni 1:22 perces csúcsától. A PR-mutatványnak sem utolsó tesztből pedig az derült ki, a táv végére már nagyon melege lett, az Aviator öltönynadrág gumis övrésze azonban kifejezetten jól jött a kihívásban. Összegzésül pedig azt mondta, bár

az öltönyt nem futásra tervezték, de jó hír, hogy erre is alkalmas.

A tanulság pedig annyi, marketingesek, félre a szemérmes kampányfilozófiával! Minden dizájnernek és üzletembernek ki kéne próbálnia valamilyen extrém, a sablonokkal teljesen szembeforduló ötletet. Így kell a dobozon kívül gondolkozni.