Százmilliárdokat költenének a magyar utakra

Budaörsi út, felújítás
Budapest, 2014. november 5. Sávelhúzások és -szűkítések a Budaörsi úti új közúti csomópont építése miatt az M1-es és M7-es autópálya közös szakaszánál, a Sasadi útnál 2014. november 5-én. Az M4-es metróvonalhoz kapcsolódó felszíni beruházás október végén újabb szakaszához érkezett; ideiglenes útépítésekkel, jelentős közműkiváltásokkal folytatódik a fejlesztés. MTI Fotó: Máthé Zoltán
Vágólapra másolva!
Csaknem 401 milliárd forint forrást irányzott elő a kormány egy december végi határozatában a közúti közlekedési infrastruktúra üzemeltetési és karbantartási feladatainak finanszírozására, írja a Magyar Idők a Magyar Közút Nonprofit Zrt. vezérigazgatójára hivatkozva.
Vágólapra másolva!

Az újság keddi számában megjelent cikkben Nemes-Nagy Tibor elmondta: „jelentősen javulhat a közutak állapota” az ötéves cselekvési és finanszírozási tervnek köszönhetően.

A felújítás azért is szükséges, mert az európai uniós csatlakozáskor

Magyarország vállalta, hogy az utakat 11,5 tonnás tengelyterhelésre erősíti,

közölte Nemes-Nagy Tibor, hozzátéve, hogy „ezt folyamatosan teljesítjük, de vannak még lemaradásaink”.

Több kilométer közút újulhat meg Forrás: MTI/Máthé Zoltán

Az állami közúthálózat közel 32 ezer kilométernyi, ebből 1800 kilométer gyorsforgalmi út.

Uniós és állami forrásból

Korábban a kormány arról döntött, hogy 2020-ig 515 kilométer gyorsforgalmi utat építenek Magyarországon. Az új uniós támogatási időszakban 2020-ig mintegy 465 milliárd forint áll rendelkezésre közútfejlesztésre, ehhez a kormány saját forrásból a decemberi határozat szerint 750 milliárd forintot tesz hozzá.