Cafeteriában még mindig szűkmarkú a szektor

Vágólapra másolva!
Nem sok jóra számíthatnak a dolgozók idén, ugyanis tízből csupán négy kkv tervezi béren kívüli juttatással támogatni munkavállalóit. A cafeteria legnépszerűbb juttatási formája továbbra is az Erzsébet-utalvány.
Vágólapra másolva!

Továbbra is egyértelműen az Erzsébet-utalvány a legnépszerűbb cafeteriaelem, minden negyedik cég kívánja alkalmazni idén – derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás legutóbbi adataiból.

Nem sikerült megugrani

Mélyponton maradt a béren kívüli juttatást tervező cégek aránya, idén a kkv-k kevesebb mint fele, 39 százaléka tervez cafeteriát nyújtani dolgozóinak. Ezzel

folytatódik a gyakorlatilag négy éve tartó negatív trend,

és tízből csupán négy vállalkozás tervezi béren kívüli juttatással támogatni munkavállalóit. Ezt követi holtversenyben a közlekedési költségek megtérítése (10 százalék) és a SZÉP Kártya (9 százalék). Előbbinél ez

– részletezte az eredményeket Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője.

„Az Erzsébet-utalvány népszerűségét feltehetően növeli majd, hogy idén már nem csak papír-, hanem plasztikkártya formában is elérhető. Az új formátum

a SZÉP Kártyához hasonló elven működik majd,

hiszen egyetlen elektronikus kártyán egyszerre kezelhető lesz az összes különböző célú felhasználási cél, az étkezési, kultúra, iskolai, sport, ajándék és a gyermekvédelmi Erzsébet-utalvány is” – tette hozzá a szakértő.

A marketing főosztályvezető tájékoztatott, hogy 2015-ben

közel 19 százalékkal több a fő kártyatulajdonos,

a kártyán jóváírt és felhasználható keret összege pedig 11 százalékkal bővült az előző évhez képest. „A feltöltések összegét vizsgálva továbbra is a Vendéglátás alszámlát használják a leggyakrabban (69 százalék), ezt követi a Szálláshely alszámla (20 százalék) és végül a Szabadidő alszámla (11 százalék)” – mondta Kovács Viktor Zoltán.

Nem mindegy, hol dolgozik

A béren kívüli juttatás mértéke főleg a cég méretétől függ. A mikro- vagy kisvállalkozások körülbelül harmada, de a középvállalkozások 70 százaléka ad cafeteriát a munkavállalóinak. Jelentősek a régiós eltérések is:

a helyzet a fővárosban és az Alföldön a legkedvezőbb,

itt megközelítőleg a cégek fele szándékozik béren kívüli juttatást nyújtani dolgozóinak (45 és 44 százalék), míg Pest megyében csupán fele ennyi cég gondolkozik így.