Ellesett profizmus, amivel megsokszorozhatja vevői számát

Marketing Commando, Wolf Gábor, I love online konferencia
Marketing Commando, Wolf Gábor, I love online konferencia
Vágólapra másolva!
Az első benyomás, a bizalomkeltés életbe vágó lehet. Ha valami nincs rendben egy bolttal, onnan kifordul a vevő. Ugyanez a helyzet a honlapokkal is, csak még gyorsabb, mint offline. Óriási tévhit, hogy a szép és igényes honlap nagyon drága. Tény, hogy nincs felső határa, hogy mennyit lehet költeni egy weboldalra, viszont ha figyel néhány fontos szempontra, szinte ugyanannyiba kerül egy profi oldal, mint egy gagyi.
Vágólapra másolva!

Ha bizalomgerjesztő a honlap, az magasabb kosárértéket, jobb konverziót, rövidebb értékesítési ciklust, könnyebb ügyfélmegtartást és több ajánlást eredményez. Ennél több ok, talán nem is kell ahhoz, hogy egyértelmű legyen, mennyire fontos adni a honlapunkra design és arculat szempontjából. Ez leginkább odafigyelés kérdése. A vizuális bizalomépítésről tartott előadást Nyírő Réka a Marketing Commando I love online konferenciáján.

Miért vizuálisan építünk bizalmat?

A bizalom ritkán racionális döntés, általában nem tudjuk megmondani, hogy valami miért szimpatikus, vagy éppen nem.

A weboldal a tulajdonosról és a cégről ad képet, a vásárló a látottakkal azonosítja a vállalkozást.

Az érzelmekért és a képi világért is a jobb agyféltek a felelős. Nyírő Réka szerint pont ezért fontosak a vizuális elemek. Amellett, hogy érzelmekre hat a kép, sokkal gyorsabban lehet velük információt átadni.

Miért fontos a vizualitás?

  • 60 ezerszer gyorsabban megy át a szövegnél,
  • 46 százalék szerint a design az első, ami alapján hiteles a cég,
  • háromszor jobban működik, ha szöveget és vizualitást együtt használnak,
  • 94 százalékkal többen nézik meg azokat a tartalmakat, amihez van vonzó kép,
  • 85 százalékkal valószínűbb, hogy vásárol, aki megnéz egy termékvideót.

Az első benyomás ahhoz kell, hogy legyen kedve a látogatónak tovább nézni. Ezt követően a terméket is jól kell illusztrálni, egyszerűen, és egyértelműen.

A legjobb, ha megmutatja, hogyan, milyen környezetben használja majd a tulajdonos az adott terméket,

például ha tányért forgalmaz, az legyen ünnepi asztalon, születésnapi tortával szemléltetve. A fotók legyenek igaziak, ne pedig tökéletes stockfotók, mert az nem hiteles. A hitelesség viszont nélkülözhetetlen a bizalomhoz. És ide lehet sorolni a szakmaiságot is. Mutassa meg, hogy a téma szakértője, kutatási eredményekkel, infógrafikákkal pont ezt erősítheti vásárlóiban.

Wolf Gábor működő marketing fogások tömkelegét mutatta be a közönségnek Forrás: Marketing Commando

A működő csalik

A hírlevél már nem vonzó, mert mindenki rájött az „iratkozz fel" csalira. Ma a kupon, a nyereményjáték, a tesztek és a videók működnek – mondta Wolf Gábor a Marketing Commando konferenciáján. Az „iratkozzon fel, és nyerjen" játékok akkor működnek a legjobban, ha van egy garantált ajándék, amit minden feliratkozó megkap, néhány közepes nyeremény, amit néhányan nyerhetnek, és egy fődíj, amit egy valaki nyerhet.

Más szintre más csali

A célpiacnak három fázisát lehet meghatározni. A kezdők azok, akik aktívan nem érdeklődnek. Az érdeklődők, viszont már információkat keresnek, amelyek segítenek neki dönteni. A vevő már konkrét ajánlatot keres. Mindhárom szintre más csalit kell bedobni. Ahhoz, hogy megfogja a passzív célpiacot, termék helyett érdemes tartalmat hirdetni. Felkelteni a figyelmét „hogyan" cikkekkel, top 10 listákkal, szakmai érdekességekkel, esettanulmányokkal. Ezekkel lehet aktivizálni a passzív célpiac szereplőit.