Belföldön harmadával, míg külföldön közel duplájára növelte árbevételét 2015-ben a Szallas.hu. A cég összességében már 175 ország több mint 150 ezer szálláshelyét kínálja.
Növekedésünkhöz továbbra is a belföldi turizmus bővülése biztosít szilárd alapot.
Ugyanakkor egyre erőteljesebb a nemzetközi jelenlétünk, a Hotel.de-vel kötött megállapodással párhuzamosan folyamatosan építjük ki és bővítjük saját külföldi szálláskínálatunkat" – mondta Szigetvári József, a Szallas.hu ügyvezető igazgatója.
A tavalyi évben a legnagyobb sikert a magyarok körében egyre népszerűbb Horvátországban, illetve Lengyelországban érte el a cég, előbbi esetén duplázta, míg utóbbinál triplájára növelte közvetített forgalmát.
A kimagasló növekedés egyúttal európai szintű elismerést is hozott a Szallas.hu-nak.
Az idén 9. alkalommal meghirdetett European Business Awardson 33 ország 32 ezer vállalkozása között nyerte el a „Ruban d'Honneur: The ELITE Award for Growth Strategy of the Year - " (Az év növekedési stratégiájáért járó kiválóság elismerés) nevű díjat, és ezzel döntős a 2016 júniusáig tartó versenyben.
Az online szállásfoglalás aránya 2015-ben hazánkban már elérte az 55 százalékot, melyből a Szallas.hu piaci részesedése közel 40 százalék volt. A belföldi turizmus 10 százalékos növekedése a legaktívabb időszakokban azt eredményezte, hogy a hazai szállásadóknál tavaly még gyakrabban került ki a megtelt tábla. „Ennek köszönhető, hogy 2015-ben átlagosan 5 százalékos áremelkedést tapasztaltunk, és
mivel az eddigi foglalási adatok alapján a bővülés 2016-ra is előre jelezhető, idén is várható 4-5 százalékos áremelés"
– mondta Szigetvári József. A szakember hozzátette, hogy a turizmusba áramló pénz pozitívan hat a szálláshelykínálatra is, egyre több a fejlesztés, így a magyar utazók, illetve a hazánkba látogató külföldiek szinte minden kategóriában találhatnak minőségi, ugyanakkor kedvező ár-érték arányú szálláshelyeket.