Már a várakozási idő miatt is büntetnek

villamos vezeték áram
Nyírmihálydi, 2010. február 24. Az E.ON munkatársa lerángatja a hálózatról a lopáshoz szükséges vezetéket egy olyan lakóház előtt, melynek lakói a mérőórát megkerülve, illegális módon, drótok segítségével közvetlenül a hálózatról jutnak elektromos áramhoz Nyírmihálydiban. A településen húsz rendőr közreműködésével az E.ON tizenhat munkatársa felszámolta az áram lopására alkalmas eszközöket és az átalakított mérőberendezéseket. Az akció során 17 büntetőfeljelentést tettek.. MTI Fotó: Balázs Attila
Vágólapra másolva!
Túl sokáig várakoztatta az ügyfeleit az E.ON Energiaszolgáltató Kft. és az EDF-DÉMÁSZ Zrt. ezért 7,5 és 8,5 milliós bírságot szabott ki rájuk a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal.
Vágólapra másolva!

A két szolgáltató megsértette az ügyfélszolgálati fiókirodákban a várakozási idők mérésére vonatkozó szabályokat. Az E.ON esetében az enyingi és siófoki, az EDF DÉMÁSZ esetében a nagykőrösi és monori fiókirodákban végeztek ellenőrzést.

Az E.ON és az EDF DÉMÁSZ irodáiban voltak ellenőrzések Forrás: MTI/Balázs Attila

Az ellenőrök azt tapasztalták, hogy a fiókirodákban a várakozási idő mérését nem az előírásoknak megfelelő gyakorisággal végezték, továbbá a hivatalnak szolgáltatott adatok torzultak, ugyanis azokon a napokon végeztek méréseket, amikor kicsi volt az ügyfélforgalom, illetve a mérési napokon nem minden ügyfél esetében regisztrálták a várakozási idő hosszát.

A kép csak illusztráció Forrás: MTI/Balogh Zoltán

A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal ügyfélkapcsolati szolgáltatási színvonalat megállapító határozata előírja, hogy a 20 percen belül fogadott felhasználók arányának el kell érnie a 90 százalékot és az

átlagos várakozási idő nem lehet több mint 10 perc.

Az előírt mutatók nem teljesítése esetén bírságot róható ki, azonban a torz adatszolgáltatás miatt nem megállapítható, hogy a szolgáltatók teljesítik-e az elvárt színvonalat.