Hírbe hozták Barbie-t G.I. Joe-val

2016.02.20. 17:18

A Monopoly legújabb kiadása jelentősen megkönnyíti majd a játékosok dolgát abban, hogy kiválasszák, ki kezelje a bankot. Az „Ultimate Banking” verzió ugyanis teljesen elhagyja a játék ikonikus készpénzét a bankkártyák kedvéért. A játékipar azonban nem csak a Monopoly terén él át nagy átalakulásokat, mivel a Mattel is nemrég mutatta be a legújabb, hagyományostól eltérő Barbie figuráit.

Az új Monopolyban a tranzakciók teljesen megfelelnek majd a modern kor szokásainak, mivel készpénz helyett teljes egészében bankkártyákra épülnek. Külön izgalmas, hogy az új játékban a kártyák egyrészt nyomon követik a vagyon és az ingatlanok értékeinek változásait, másrészt a táblán szereplő ingatlanok bérleti díjai is ingadoznak – idézi a MarketWatch Jonathan Berkowitzot, a Hasbro játékrészlegének alelnökét.

Ezzel együtt a Hasbro a Monopoly egy új „Empire” kiadásával is előállt, amelyben a játékosok olyan márkákat vásárolhatnak meg, mint a Ford, az Xbox, a Sony vagy a Levi’s. A Hasbro egyébként együttműködik ezen márkákkal, hogy szerepelhessenek a játékban.

Valódi pénz játék helyett

A Hasbro tavaly Franciaországban egy különleges készpénzes kiadással ünnepelte a 80. születésnapját. A meglepetés ugyanis az volt, hogy 80 francia kiadásban a játékpénz helyett valódi pénzt rejtettek el. A nyeremények úgy oszlottak el, hogy 69 játékban 5 darab 10 eurós és 5 darab 20 eurós bankjegy volt, míg másik 10-ben 5 darab 20 eurós, illetve 2 darab 50 eurós várta a szerencsés vásárlót.

Örülhettek a franciákForrás: REUTERS

A legnagyobb húzást azonban az az egy játék jelentette, amelyben minden egyes címletet valódi pénzzel helyettesítettek, összesen 20 580 euró értékben – tudósított a CNBC.

Az ötlet úgy jött, hogy a Hasbro franciaországi részlege szeretett volna valami különlegessel előrukkolni. Miután pedig megkérdezték a vásárlókat, kiderült – talán nem nagy meglepetésre –, hogy igazi pénzt szeretnének találni a játékban.

A Barbie és a valóság

A Monopoly azonban nem az egyetlen játék, amely igyekszik megfelelni az új kor elvárásainak. A Barbie mögött álló Mattel ugyanis szintén nemrég jelentette be az új Barbie-kat, melyek a cél szerint sokkal jobban lefedik majd a világot „melyet a lányok maguk körül látnak” – mondja a menedzsment.

Az új Barbie-kollekcióForrás: Mattel, Facebook

Az új Barbie kollekció ennek értelmében 7 új bőrtónussal, 22 szemszínnel és 24 hajstílussal áll elő. A tavasszal debütáló kiadás emellett 3 új testalkatot is tartalmaz majd.

 A Mattel újításai egyébként azért jelentősek, mert az elmúlt években számos kritika érte a vállalatot amiatt, hogy a legendás Barbie-k egy irreális testképet nyújtanak példaként a gyerekeknek.

A nagy tárgyalás

A két vállalat újításai azonban azért is izgalmasak, mert nemrégiben kiderült, a Hasbro és a Mattel esetleg összeolvadhat. A két gigantikus játékgyártó megbeszéléseiről egyelőre annyit tudni, hogy a Hasbro még tavaly kezdett el közeledni a Barbie gyártójához, de a tárgyalásokat ismerők szerint még egyáltalán nem biztos, hogy mindebből üzlet is lesz. Mindenestre érdekes lenne, ha egy cég alatt egyesülne a Barbie és a G.I. Joe.

A Hasbro egyébként az elmúlt időszakban igen jól teljesített, miután a Star Wars és a Jurrasic Park körüli merchandise-értékesítések felpörgették az eladásokat. A vállalat egy részvényre eső nyeresége 1,39 dollár volt a negyedik negyedévben, ami felülmúlta a Bloomberg 1,29 dolláros elemzői konszenzusát. A negyedévben a bevétel ezzel együtt 1,47 milliárd dollár volt, ami szintén meghaladta az elemzők által várt 1,37 milliárdot.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK