A cégvezető mint jó zsaru: fölöslegből aranyat

recycling waste processing paper dumpster recycling center piled up recyclable industrial garbage bin no people waste management cardboard recycling bin garbage dump outdoors day heap SORTING color image color GRAFFITI corner overconsumption cardboard box
Ami a vállalatnak szemét, másnak arany
Vágólapra másolva!
A vállalatok többsége örömmel él a társadalmi felelősségvállalás lehetőségével. Míg nem kérdés, hogy ez mindenkinek előnyös, a CSR az esetek döntő többségében anyagi támogatást, esetleg szakmai mentorprogramokat jelent. A tárgyi adományozás egyelőre szabad szemmel alig látható pötty a céges jótékonykodásban.
Vágólapra másolva!

Kimondottan cégeknek

Most azonban megjelent egy kezdeményezés, amely szintlépést hozhat. A Maradékbazár a Humusz Szövetség új projektje, amely a környezettudatos viselkedést, a tárgyi adományozást és az optimalizált – értsd: többnyire ingyenes – hulladékszállítást fogja egybe, kifejezetten vállalati szinten. Az adománykoordinálásnak van már lakossági változata, ez a tulsokcucc.hu. A Maradékbazár azonban a gyártás és az irodai munka során keletkező maradékanyagoknak keres egyedi felhasználási lehetőséget.

A felajánlott műanyag-, fa-, textil-, fém- vagy papírmaradékok közös tulajdonsága, hogy

nem szennyezett, nem veszélyes, egészségre ártalmatlan anyagok.

Szintén közös bennük, hogy a vállalatok már nem tudják felhasználni ezt a mennyiséget, ezért hulladékként szállíttatnák el. A fogadó oldalnak a felajánlások nagy segítséget jelentenek, általában ugyanis éppen az alapanyag hiányzik.

Ami a vállalatnak szemét, másnak arany Forrás: PhotoAlto/Milena Boniek

Ez zöldebb, mint a szelektív gyűjtés

A Maradékbazár olyan CSR-lehetőség, amely a vállalatnak csekély energiájába kerül. De függően a felajánlott mennyiségtől akár a költségeit is csökkentheti, hiszen nem kell erőforrást mozgósítania a hulladékszállításra. Tegyük hozzá, az adományozás minden rendhagyó formája jószerivel ismeretlen Magyarországon – az Üzletrész többször írt a

készség- és képesség-jótékonykodásról,

amikor szakismeretet lehet felkínálni, pedig ez egy magyar spinoff startup, a Hashtagcharity találmánya.

A környezetért is felelősséget érző vállalkozók, döntéshozók, logisztikai menedzserek és érdeklődők további hasznos részleteket tudhatnak meg a Humusz Szövetség workshopján 2016. március 24-én. A rendezvényen körbejárják a tárgyi adományozás hazai helyzetét és bevett gyakorlatait, a PricewaterhouseCoopers adószakértőjének segítségével válaszokat keresnek az adójogi kérdésekre is, valamint megismerhetik a Morgan Stanley Magyarország és a Vodafone Magyarország adományozási jó gyakorlatait.