Március közepén, a második lekérdezési időszakban tovább növekedett az értékpapírszámla-lekérdező alkalmazásba (észla) belépők száma a februári indulás után,
a látogatottság egyes napokon akár az 1500-2000-et is eléri.
Eddig
négy befektetési szolgáltatóra 12 alkalommal érkezett jelzés eltérés miatt.
Az ügyfelek legtöbbször azt kifogásolták, hogy kimutatásukban helytelenül voltak feltüntetve a pénzeszközök és az értékpapírok, valamint a pénzösszeg-egyenlegek. A problémás eseteket a szolgáltató, szükség esetén pedig az MNB is kivizsgálja – közölte az jegybank.
Ha az ügyfél azt tapasztalja, hogy nem egyezik a befektetési szolgáltató által küldött kivonat és az online lekérdezés adata, a szolgáltatónál kell panaszt tennie. Emellett a felügyeleti munka segítése érdekében az észla felületén keresztül - döntése szerint névvel vagy anonim módon - küldhet jelzést a jegybanknak is - írja az MNB.
Január óta a befektetési szolgáltatók
minden hónapban kötelesek az MNB részére átadni az ügyfelek értékpapír- és ügyfélszámla egyenlegének adatait,
és a számlákon vezetett értékpapírok listáját.
A lekérdezéshez szükséges belépési azonosítót és a havonta változó jelszót az ügyfeleknek nem kell külön kérni, azt a befektetési szolgáltatónak automatikusan kell megküldenie postai vagy elektronikus úton.