A felmérések szerint noha egyre több kisvállalat bízza külső cégekre a hirdetési és a saját maguk népszerűsítésével kapcsolatos feladatokat, még mindig sokan, a megkérdezettek 60 százaléka oldja meg házon belül ezeket a napi munkafolyamatok részeként. Vállalkozóként ezért érdemes tisztában lenni a digitális kor követelményeivel és élni az internet nyújtotta, reklámozási lehetőségekkel is, beleértve a különböző közösségi oldalakat.

Hatékony és kényelmes

Telekommunikációs szokásait, döntéseit kívánta feltérképezni, mélyebben megérteni a BellResearch kutatása, amelyet az Invitel megbízásából készített a hazai kisvállalkozások körében. A felmérésben arra is rákérdeztek, milyen szolgáltatásokat tartanak a legfontosabbnak. A válaszok alapján az internet a kapcsolattartás és információáramlás elsődleges csatornája.

Kiemelték, hogy számos szektorban szinte kikerülhetetlen az internet. Ugyanis bizonyos kötelező adatszolgáltatások azon keresztül történnek. Mindemellett hatékonyabban, gyorsabban látják el az adminisztratív munkafolyamatokat a megkérdezettek, és a dokumentálhatóságot is egyszerűbbnek ítélik.

Mindenkinek van helye

Ma már alapvető elvárás a cégekkel szemben, hogy a legfőbb információk fellelhetők legyenek róluk a világhálón. Kezdve a cég fő profiljától a termékeket, szolgáltatásokat népszerűsítő akciókon át a kapcsolattartási adatokig. Az internet segítségével tehát egyszerűen megtalálhatják a vállalatot a potenciális ügyfelek, ezért is hasznos, ha egy vállalkozás saját domainnévvel rendelkező honlappal és céges e-mail címekkel rendelkezik.

A kisebb hazai cégeknek azonban mindössze 44 százaléka rendelkezik weboldallal. Ahhoz azonban, hogy a kisvállalatok könnyebben megláthassák üzleti lehetőségeiket, maguknak is jól láthatóvá kell váljanak leendő ügyfélkörük számára.