Felejtsük már el a béna közhelyeket

mákosfogsor
Vágólapra másolva!
Vannak ezek a marketinges aranyköpések. Valaha biztosan erőt mutattak, mára annyira megkoptak, hogy jószerivel jelentésük sincs. Túlhasználták őket, így a célra sem alkalmasak többé. Ha jót akar magának, ne égessen rájuk benzint.
Vágólapra másolva!

Ár/érték arányban az első

Ezt ki dönti el? Megszületett a globális és objektív mérce a minőségre? Amely a termék teljes élettartamáról szól (tehát amikor már nem csillogóan új) és minden lehetséges próbatételt bekalkulál? Száz évvel ezelőtt járta egy mondás Pesten: mindig az olcsó a drága. Pedig akkor még nem is létezett ázsiai tömeggyártás. Most meg igen. Minden olyan vállalkozás, amelyik öt percnél tovább tervez a piacon maradni, ismeri a küzdelmet a mindenképp drágább, de vásárlásra érdemesebb termékért a filléres gagyival szemben. Talán inkább ebbe a küzdelembe érdemes energiát fektetni, mert szemléletváltás nélkül a vásárló még mindig hajlamos azt hinni, akkor jár jól, ha az olcsóbbért nyúl a polcra.

A kiüresedett és elcsépelt közhely pontosan annyira hatásos, mint a mákos mosoly Forrás:Táfelspicc

Minőség, megbízhatóság

„Hatalomban lenni olyan, mint úrinőnek lenni. Akinek hangsúlyoznia kell, hogy az, az nem az” – mondta Margaret Thatcher. Bárki lehet önjelölt szakértő és minőség-nagybirtokos, de csak az igazi expert tudja bebizonyítani, hogy valóban az. A vállalkozás adjon ízelítőt a menüből, hadd győződjön meg az ügyfél arról, hogy itt tényleg értik a dörgést.

Nálunk az ügyfél az első

Jó hír a javából. Valószínűleg ő is ebben reménykedik. Egyébként hallott már valaki olyan vállalkozásról, amelyik nem a vevőiből tervezett élni? Vagy ha, ami valószínű, a szlogen valójában a versenytársak teljesítményével szemben informatív, derüljön ki konkrétan az a plusz. Gyorsaság? Választék? Mivel garantálja, hogy azt adja az ügyfeleknek, amit várnak? Tudja, mit várnak?

...és a többi

A lista hosszan folytatható. Vannak az egyedi megoldások, egyedi szolgáltatások, egyedi termékek. Őszintén, ki az, aki önszántából tucatgyártásra rendezkedik be? Az eredeti és valamivel a tömegből kitűnő munka nem az elemi belépő a piacra? Hasonlóan működik a „több mint” – és itt jön a termék neve (a tortadara a koktélcseresznyén ilyenkor a teljesen modoros és felesleges vessző a mint szócska után), vagy pedig „minden, ami” és terméknév. Elcsépelt és semmitmondó. Szabaduljon meg az összestől.

Wolf Gábor: Hogyan rémisszük el a vevőket és raboljuk el a lelkesedésük utolsó szikráját is?

Itt egy jó teszt: ha leülsz egy jó barátoddal kávézni, akinek momentán pont szüksége lenne a céged termékére, szolgáltatására, és ő rákérdez, egészen pontosan miért jár jól, ha téged választ – akkor azt fogod neki mondani, hogy „mert mi ár/érték arányban versenyképesek vagyunk"? Vagy hogy „mert nálunk a vevő az első"? Vagy hogy „mert a csapatunk a legjobb a piacon"?

Hát pofon fog vágni a barátod, ha ilyen klisékkel sérted meg az intellektusát!

Inkább mesélj neki egy hozzá hasonló korábbi ügyfeledről. Problémáról, megoldáskeresésről, kudarcokról, aztán a neked köszönhető sikerről. Vagy ha van számszerű, bizonyítható előnyöd, akkor mondd el azt. Például: "Mindenki másnál 3 összetevőből áll ez a vitamin, de nálunk 7 alkotóeleme van, így nem csak hatásosabb, de gyorsabban is működik!"

Ha egyik sem megy, akkor egyszerűen csak fogalmazz köznyelven, magyarul. Ár-érték arány helyett meséld el, hogy kis céged van, itt nem kell megfizetni a nagy fejeseket, így ugyanazt a minőséget tudod kínálni, de közel fele áron, ráadásul ő, a kedves vevő ezzel egy kis helyi céget támogat, amely utána itthon adózik.

Megbízhatóság helyett mondd el, hogy 15 év óta ugyanaz a mobilszámod, amin bármikor elérhető vagy munkaidőben. Minőség helyett mutass be egy részletet a termékedből, szolgáltatásodból, amit a leginkább mániákusan tökéletesítesz, hogy a vevő vonhassa le a következtetést: ez tényleg minőségi!

Ne legyél lusta és elégedj meg a klisékkel. Légy a fogalmazásban is olyan minőségi, mint a szakmádban.