Egy tanulmány szerint akár 2025-re teljesen átalakíthatja az új technológia a hagyományos bankrendszert. Azzal, hogy az ügyfél és a bank közti interakció fő csatornája az okoseszköz, átlépheti a kritikus tömeget.

Emiatt pedig egyre kevesebb bankfiókra lesz szükség – vagyis rengetegen elveszíthetik az állásukat,mondja a tanulmány. A Citi elemzők 2025-re 40 százalékos csökkenést vizionálnak az Egyesült Államokban, 50 százalékosat Európában. A szektor jelenlegi állományában 1,8 millió betöltött státuszt tíz év alatt.

Alapjaiban rengetheti meg  technológiai szektor a hagyományos bankrendszertForrás: ECB

Ez egybevág a Barclays egykori CEO-ja, Antony Jenkins előrejelzésével: a tech szektorból tapasztalható hatalmas nyomás kőkemény kihívás elé állítja a bankokat. Nem kerülhetik meg azt az automatizációt, amely elemi erővel átalakítja a szektor szerkezetét.

A jó hír, hogy ez új lehetőséget is tartogat: a jelenlegi fókuszban az ügyfélszolgálat áll, az asszisztencia főleg a tranzakciókban fontos. Ha azonban meggyengülnek a hagyományos struktúrák, a fő tevékenység a tanácsadás lehet.