Hamarosan okostelefonon bankolnak

2016.04.06. 13:10

Az európai online vásárlási toplista élén a ruházati és sporttermékek állnak, de a tendencia a pénzügyi szolgáltatások terén is erősödik, minden kilencedik felhasználó ebben a körben is online választ terméket, szolgáltatást – mutat rá a Concorde Alapkezelő. Több amerikai elemzés jelzi, hogy a technológiai fejlődés hatására a bankfióki hálózat szerepe is tovább csökken majd, a mikrofiókok és az okostelefonok veszik át a banki tranzakciók bonyolításának újabb körét.

Az Európai Uniós statisztikák szerint 2015-ben az internetes felhasználók körében az online vásárlók aránya elérte a 65 százalékot. Jelenleg a magyar felhasználók 47 százaléka vásárol rendszeresen a neten. Bár a virtuális vásárlási toplista élére a ruházati és sporttermékek, utazás, szállásfoglalás, háztartási és számítástechnikai eszközök kerültek, a tendencia a pénzügyi termékek és szolgáltatások körében is terjed. A Concorde Alapkezelő szerint figyelemre méltó, hogy az európai internetezők közül minden kilencedik felhasználó pénzügyi terméket, banki, biztosítói szolgáltatást is rendszeresen vásárol a weben, ahol a kínálat folyamatosan bővül olyan online pénzügyi szolgáltatásokkal, amelyekre a kereslet az offline térben már régóta jelentős.

 Hitelt továbbra is személyesen

A távolabbi jövőben az okostelefonok lesznek a bankok legfőbb csatornái. Bár a digitalizáció következtében a bankfiókok iránti kereslet egyértelműen visszaesett, várhatóan e csatorna sem tűnik el teljesen. Az alapkezelő szerint ugyanakkor a komplexebb, nagy értékű tranzakciókhoz kapcsolódó tanácsadás, mint egy hitelfelvétel vagy a vagyonkezelés terén továbbra is fontos a személyes kapcsolat, és ez a jövőben is így marad.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK