300 milliárdos üzletág az e-kereskedelem Magyarországon

árverés, vásárlás, aukció, verseny, kereskedelem, online, web, net, internet, számítógép
Online vásárlás illusztráció.
Vágólapra másolva!
Tízszeresére nőtt a magyar e-kereskedelmi piac tíz év alatt, tavaly 300 milliárd forint fölé emelkedhetett a hazai elektronikus kiskereskedelem forgalma az eNET kutatásai szerint.
Vágólapra másolva!

Tavaly több mint 20 százalékkal emelkedett a hazai vásárlások átlagos kosárértéke az előző évihez képest, így elérte a 10 ezer forint fölötti összeget. Az eNET legutóbbi kutatásai szerint

a legnépszerűbb, online megvásárolt termékek a számítástechnikai cikkek, a szórakoztató elektronika,

a lakásfelszerelés, a játékok, az ajándéktárgyak, de egyre bátrabban vásárolnak a magyarok az interneten ruházati cikkeket, sportruházatot is.

Az e-kereskedők 89 százaléka szállít futárral, de csaknem kétharmaduk saját üzletében is átadja a megvásárolt árut. Csaknem minden tizedik üzlet csomagautomatába is kézbesít.

Már számos webshop kínál az

utánvétes fizetésnél is bankkártyás fizetési lehetőséget

, a kártyát a vásárlók sokszor az átvevőhelyeken, az üzletekben vagy a csomagautomatáknál is használhatják - olvasható a SzEK.org közleményében.