Minden hetedik vizsgált reklám jogsértő volt

2016.05.03. 16:01

A reklámtevékenység tavalyi átfogó ellenőrzése során a fogyasztóvédelmi hatóság 2039 reklámot vizsgált meg, ezek 13 százalékánál, 269 esetben állapítottak meg jogsértést.

Az ellenőrzés 1880 reklám közzétételére alkalmas eszközt érintett, 14 százalékuk közölt jogsértő hirdetést, közölte a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH). Mint írták, a hatóság egyaránt vizsgálta a közterületi, kirakati reklámhordozókat, valamint az újságokban, magazinokban, szórólapokban, reklámújságokban és az interneten megtalálható hirdetéseket, illetve a televízió- és rádiócsatornákon elhangzó reklámokat is.

Közleményük szerint az NFH az ellenőrzés során kiemelt figyelmet fordított a megtévesztő kereskedelmi gyakorlatra és az egészségtudatosságot befolyásoló állítások valóságtartalmára.

Reklámokat vizsgált a fogyasztóvédelmi hatóságForrás: MTI/Bruzák Noémi

A megtévesztő kereskedelmi gyakorlatra példaként említették a reklámtáblán hirdetett minden termékre kiterjedő akciót, ami az adott üzletben már nem a reklámban szereplő feltételekkel valósult meg, valamint a kereskedelmi forgalomban kapható gyümölcslé dobozán feltüntetett olyan reklám szöveget, mint a „100 százalék almalé növényi kivonatú C vitaminnal dúsítva”, amit a vállalkozás nem tudott igazolni.

Nincs bizonyíték a gyógyító hatásra

A közlemény szerint több esetben tapasztalták, hogy a cégek reklámjukban gyógyító hatást tulajdonítottak például védőszemüvegnek, mágnesterápiának. A vállalkozások azonban nem tudtak olyan tudományosan megalapozott bizonyítékkal szolgálni, amely kétséget kizáróan igazolta volna állításaik valóságtartalmát, olvasható az NFH közleményében.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK