Az MVM szerint Szijjártónak nincs köze az új logóhoz

2016.05.03. 14:05

A Trinity Communications nem azért tervezhette meg az MVM új arculatát, mert vezetője jóban van a külügyminiszterrel. Az MVM kommunikációs igazgatója szerint az sem igaz, hogy túl sokat fizettek volna. Az MVM azért akart új arculatot, mert a régi, napocskás logót az emberek nem kötötték a céghez. Modern, letisztult arculatot szerettek volna, ami jobban kifejezi a vállalat jelenét és jövőjét.

Természetesen nem azért a Trinity Communications készítette el az MVM új arculatát, mert vezetője, Kuna Tibor jóban van Szijjártó Péter külügyminiszterrel, mondta az Origónak Bentzik Réka, az MVM kommunikációs igazgatója. A Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKH) három céget versenyeztetett az MVM új arculatának kialakítására, a nyertest az NKH választotta ki. A külügyminiszter személyének a döntéshez semmi köze nem volt, mondta Bentzik Réka.

Nem túlárazott

A kommunikációs igazgató szerint az sem igaz, hogy az arculatváltás túlárazott lenne. Az új logó megtervezése 50 ezer forintba került, az arculati kézikönyv elkészítése 200 ezer forintba, az internetes felületek átalakítása társaságonként 990 ezer forintba.

Ezen kívül persze pénzbe kerül a levélpapírok, névjegykártyák, munkaruhák és az épületeken található logók lecserélése, de ezeket már saját szolgáltató cégeivel végezteti az MVM.

A cég arculata kifelé már szinte minden felületen megváltozott, belül folyamatosan zajlik a csere: például a régi napocskás logóval ellátott papírokat nem dobják ki, elhasználják, és amikor elfogy, már az újból rendelnek. Bentzik Réka szerint a teljes váltás legkésőbb 2016 végére lezárul.

A napocskás logó megyForrás: Origo

Az MVM nem szolárium

Az MVM azért akarta lecserélni régi logóját és arculatát, mert a közvélemény-kutatások azt mutatták, az emberek kétharmadának a logó nem mond semmit, a napocskás logót a legtöbben nem kötötték össze az MVM-mel, sokan szoláriumot vagy utazási irodát tippeltek a logó mögé.

A napocskás arculat helyett az MVM olyat szeretett volna, ami „letisztult, ugyanakkor könnyebben felismerhető és felidézhető formavilágot hordoz, és eloszlatja az elavult imázst. Egy olyan központi arculati elemet, amely a csoport komplex feladatainak a teljességét és az egységességét sugározza, emellett pedig arra is lehetőséget teremt, hogy bemutassuk a Csoport öt egymásra épülő tevékenységi körét” – mondta a kommunikációs igazgató. Az új arculat pedig éppen ilyen, tette hozzá.

A kockás logó jönForrás: Origo

A kutatások kiértékelése még zajlik

Az MVM-nél egyelőre nem tudják, hogyan fogadta a közönség az új arculatot, az arra vonatkozó kutatások kiértékelése még zajlik. De mivel pontosan megfelel az MVM előzetes elképzeléseinek, Bentzik Réka azt reméli, beteljesíti majd a hozzá fűzött elvárásokat.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK