Ha baj van egy gazdaságban, akkor egyre kevesebbet tudnak költeni az emberek. Ha nagy baj van, akkor egy valaminek azért nő a forgalma, az alkoholnak. Ha nagyon nagy baj van, akkor pedig már felejteni se tudnak az emberek, mert még arra sem telik. Ez történik épp Brazíliában, ahol a válság legújabb jele, hogy a sörfogyasztás is drasztikusan visszaesett.
Mostanában a munkanélküliség az, ami miatt a legtöbben a pohár fenekére néznének Brazíliában. De a helyzet annyira rossz és annyira nincs pénze az embereknek, hogy már erre sem telik a braziloknak. Anheuser-Busch, a Budweiser, Corona és Stella Artioas helyi forgalmazója szerint a sörfogyasztás 10 százalékkal esett vissza az év első negyedében.
A visszaesés mögött sörgyártó szerint is a rendkívül nehéz gazdasági helyzet állhat, jelentésük szerint a brazil visszaesés miatt a teljes eladási mutatójuk is 1,4 százalékkal esett.

Nem lesz jobb
A közgazdászok szerint még ennél is rosszabb idők jöhetnek. Ilyen mértékű fogyasztás-visszaeséskor a cégek elkezdik elbocsátani a munkásaikat. Emiatt csak egyre több lesz a munkanélküli és egyre kisebb a fogyasztás.

Egyre zöldebb lehet a szegény Brazília
A legnagyobb sörgyár most a költségeit próbálja csökkenteni ahogy csak tudja, így egyre több sört próbálnak eladni visszaváltható csomagolásban. Ez pedig csökkenti a szemetet az országban.
A kormány viszont nem tud reagálni a nehéz helyzetre. A politikai botrányok miatt is megbénult a vezetés, de a Brazíliában heteken belül indul az olimpia miatt
sincs forrás az államháztartásban, hogy enyhítsen a munkanélküliek nyomorúságos helyzeten.