A társadalommal barátkoznak a bankok

2016.05.09. 14:57

Noha a válság óta a Wall Street hírneve még mindig nem állt helyre teljesen, a New York-i pénzvilág óriásai több százmillió dollárt fordít olyan közösségi projektekre, mint a fiatalok foglalkoztatása vagy a megújuló energia.

Bár a nagybankok inkább a hatalmas üzleteikről, mintsem a jótékonykodásaikról híresek, sokan közülük mégis hosszú ideje támogatnak művészeti, oktatási vagy közösségfejlesztési projekteket. Az elmúlt néhány évben azonban a pénzügyi óriások különösen aktívak voltak. Az olyan gigászok, mint a Citigroup, a Bank of America vagy a JPMorgan ugyanis csak úgy öntötték a pénzt a nonprofit kezdeményezésekbe, új korszakot kezdve a vállalati felelősségvállalás történetében – írja a CNBC.

A bank és a közösség                      

Az egyik legaktívabb nagybank a JPMorgan volt, amely legutóbb 125 millió dollárral támogatta az alacsony jövedelmű kerületek felpörgetését szerte az Egyesült Államokban. Két évvel korábban 100 millió dollárral segítették meg a csődbe jutott Detroitot, nemrég pedig 75 milliót fordítottak a fiatalok munkanélkülisége elleni küzdelemre. A szegényebb kerületek talpra állítási akciójának célja, hogy ösztönözze a beruházókat és felpörgesse a gazdasági mobilitást.

A bankok igyekeznek visszaszerezni az elveszített bizalmatForrás: REUTERS/Mike Segar

A Bank of America szintén igencsak aktív a közösségi befektetés terén. Nemrég például 50-ről 125 millió dollárra emelték a környezettudatos vállalkozásokkal kapcsolatos kezdeményezésre fordított összeget. Ezen projekt lényege, hogy 2025-ig létrejöjjön egy alacsony széndioxid-kibocsátású gazdaság az ezzel összefüggő tervek finanszírozásán keresztül. A Bank of America ezzel együtt új „zöld kötvényeket” is kibocsátott összesen 600 millió dollár értékben, hogy támogassa a környezettudatos projekteket.

A fiatalok érdekében

Ezzel párhuzamosan a Citigroup elsősorban a fiatal felnőtteket támogatja. A bank 2014-ben 50 millió dollárt fordított egy három éves programra, amely 100 ezer fiatalnak nyújt segítséget. A kezdeményezés 10 nagyvárosban többek között nyári munkához és üzleti képzéshez segíti hozzá a résztvevőket.

A cél, hogy a különböző készségek fejlesztésén keresztül a fiatalok beindíthassák a karrierjüket. Az elmúlt két évben több mint 35 millió dollárt ruháztak be a programba és több mint 70 ezer fiatal felnőttet értek el. Ráadásul a Citi igyekszik az Egyesült Államokon kívül is működtetni a kezdeményezését. Korábban már elindult egy projekt Londonban és most már Indiában is működik egy programjuk.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK