A társadalommal barátkoznak a bankok

Wall Street New York tőzsde részvény USA
(FILES) Street signs February 10, 2009 outside the New York Stock Exchange. US stocks ticked upward April 5, 2010 as traders returning from the long Easter weekend reacted to Friday's labor report showing the biggest job growth in three years in March amid recovery from recession. The Dow Jones Industrial Average rose 4.83 points (0.04 percent) to 10,931.90 in early trades, extending Thursday's solid gains. The tech-rich Nasdaq composite climbed 6.68 points (0.28 percent) to 2,409.26 and the broad-market Standard & Poor's 500 index gained 2.01 points (0.17 percent) at 1,180.11. AFP PHOTO/Stan Honda/ FILES (Photo credit should read STAN HONDA/AFP/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Noha a válság óta a Wall Street hírneve még mindig nem állt helyre teljesen, a New York-i pénzvilág óriásai több százmillió dollárt fordít olyan közösségi projektekre, mint a fiatalok foglalkoztatása vagy a megújuló energia.
Vágólapra másolva!

Bár a nagybankok inkább a hatalmas üzleteikről, mintsem a jótékonykodásaikról híresek, sokan közülük mégis hosszú ideje támogatnak művészeti, oktatási vagy közösségfejlesztési projekteket. Az elmúlt néhány évben azonban a pénzügyi óriások különösen aktívak voltak. Az olyan gigászok, mint a Citigroup, a Bank of America vagy a JPMorgan ugyanis csak úgy öntötték a pénzt a nonprofit kezdeményezésekbe, új korszakot kezdve a vállalati felelősségvállalás történetében – írja a CNBC.

A bank és a közösség

Az egyik legaktívabb nagybank a JPMorgan volt, amely legutóbb 125 millió dollárral támogatta az alacsony jövedelmű kerületek felpörgetését szerte az Egyesült Államokban. Két évvel korábban 100 millió dollárral segítették meg a csődbe jutott Detroitot, nemrég pedig 75 milliót fordítottak a fiatalok munkanélkülisége elleni küzdelemre. A szegényebb kerületek talpra állítási akciójának célja, hogy

ösztönözze a beruházókat és felpörgesse a gazdasági mobilitást.

A bankok igyekeznek visszaszerezni az elveszített bizalmat Forrás: REUTERS/Mike Segar

A Bank of America szintén igencsak aktív a közösségi befektetés terén. Nemrég például 50-ről 125 millió dollárra emelték a környezettudatos vállalkozásokkal kapcsolatos kezdeményezésre fordított összeget. Ezen projekt lényege, hogy 2025-ig létrejöjjön egy alacsony széndioxid-kibocsátású gazdaság az ezzel összefüggő tervek finanszírozásán keresztül. A Bank of America ezzel együtt új

„zöld kötvényeket” is kibocsátott

összesen 600 millió dollár értékben, hogy támogassa a környezettudatos projekteket.

A fiatalok érdekében

Ezzel párhuzamosan a Citigroup elsősorban a fiatal felnőtteket támogatja. A bank 2014-ben 50 millió dollárt fordított egy három éves programra, amely 100 ezer fiatalnak nyújt segítséget. A kezdeményezés 10 nagyvárosban többek között

nyári munkához és üzleti képzéshez segíti hozzá a résztvevőket.

A cél, hogy a különböző készségek fejlesztésén keresztül a fiatalok beindíthassák a karrierjüket. Az elmúlt két évben több mint 35 millió dollárt ruháztak be a programba és több mint 70 ezer fiatal felnőttet értek el. Ráadásul a Citi igyekszik az Egyesült Államokon kívül is működtetni a kezdeményezését. Korábban már elindult egy projekt Londonban és most már Indiában is működik egy programjuk.