Megtudtuk, hogy mit lép az Uber a betiltásra

Az Uber ellen demonstráló taxisok menetoszlopa a Népligetnél. A demonstráció egyik szervezője az Origónak elmondta, hogy a tüntetést magánszemélyek szervezik, nem a szakszervezet vagy valamelyik taxitársaság. A céljuk, mint mondta, változatlan, szeretnék
Az Uber ellen demonstráló taxisok menetoszlopa a Népligetnél. A demonstráció egyik szervezője az Origónak elmondta, hogy a tüntetést magánszemélyek szervezik, nem a szakszervezet vagy valamelyik taxitársaság. A céljuk, mint mondta, változatlan, szeretnék elérni, hogy a hatóságok lépjenek fel az Uber-sofőrök tevékenysége ellen. A taxisok a Hősök terén gyülekeztek, majd a ferihegyi repülőtér felé indulta, a rendőrség ezért lezárta a reptérre vezető gyorsforgalmi uta
Vágólapra másolva!
Még David Plouffe is taxizik néha. Ő tavaly csatlakozott az Uberhez, sokaknak onnan lehet ismerős a neve, hogy ő vezette Obama 2008-as kampányát. A New York-i TechCrunchon mondta el az Origo tudósítójának, mit lépnek arra, hogy napokkal ezelőtt betiltották a szolgáltatásukat a texasi Austinban.
Vágólapra másolva!

David Plouffe szerint mindig azzal kell utazni, amivel a legegyszerűbb. A TechCrunch rendezvényére most épp Uberrel jött, de elmondása szerint vissza már metróval megy a szállodába. Chicagóban pedig mindig egyszerűbb neki leinteni egy taxit, mint Ubert hívni.

Magyarországon is lebeg a betiltás, de a taxisok még mindig tüntetnek az Uber ellen Forrás: Polyak Attila

Elmondása szerint az Uber egyetért a szabályozással. De szerinte ennek a technológiával együtt változnia kell. Austinban például most állította le a Lyftet és az Ubert is a helyi vezetést, de David Plouffe szerint

hamarosan visszatérnek a piacra, javaslataik is vannak a megoldásra.

Szerinte kell szabályozni, hogy milyen biztosításuk van a sofőröknek, milyen kocsival szállítanak utasokat, és hogy ki lehet egyáltalán sofőr.

A TechCrunch színpada Forrás: Origo

Kell a mellékes

David Plouffe szerint a legtöbb sofőrjük csak heti 10 órát vezet. Szerinte nekik meg kell engedni, hogy egy kis mellékeshez jussanak. De egyetért azzal, hogy szabályozzák és feltételekhez kössék, hogy ki vezessen ennél többet. Ahogy elmondta, nagyon szigorúan veszik, hogy kit választanak ki sofőrnek, sokakat vissza is utasítanak. Ezeket az ellenőrzéseket azonban szerinte még fejleszteni kell.

Az utak 20 százaléka már tényleg megosztás

Az Uber részben a kritikákra válaszul vezette be az UberPool szolgáltatást, amire már tényleg nem lehet azt mondani, hogy nem megosztás, hanem üzlet. Az UberPool olyan, mint itthon az Oszkár vagy a Bla-Bla Car. Egy teljes utat regisztrálhatnak a sofőrök, amihez csatlakozhatnak az utasok, így csökkenthetők a költségek. Plouffe szerint

az utak 20 százaléka már globálisan is UberPoollal történik.

Ez a szolgáltatás itthon még nem elérhető.