Az ötlet a klasszikus lobbizás, az úgynevezett elevator pitch, csak éppen átszabva az Uberre. Ahogy a startupok hihetetlenül felgyorsult világában elvárható követelmény, hogy a vállalkozó
képes legyen egy liftút – három-, két-, egyemeletnyi idő – alatt felkelteni a befektető érdeklődését,
ezt kell tennie most egy Uber-utazás alatt, a kocsiban, az ülésen.
Szerettük volna kideríteni, vajon mennyire gyakori, hogy egy – igaz, messze beérkezett és sztárstátuszba jutott – startup kitalálja, hogy felkarolja a botladozó kezdőket, de sajnos erre a kérdésünkre nem érkezett válasz. Az ügymenet mindenesetre az alábbiak szerint zajlik.
Az esemény neve UberPITCH. A jelentkező rendelésére
olyan Uber-autó érkezik, amelyben egy befektető vár rá.
Az utasnak 7 perce lesz arra, hogy bemutassa a startupötletét, amelyre szintén 7 percnyi visszajelzést kap.
Az Uber Európa 21 országában és 35 városában egyidejűleg dobja be a lehetőséget, Magyarországon a Google-lel, az Invescommal és az IQB-vel együttműködésben. A legjobb ötleteknek támogatást és mentorálást adnak. Travis Kalanick, az Uber alapítója szerint annak,
aki innovációban gondolkozik, nem szabad félnie attól, hogy megossza másokkal az ötleteit,
beszélnie kell azokkal, akik szívesen meghallgatják.
A zsűri tagjai Heal Edina, a Google Magyarország vezetője, Siklósi Zoltán, az Invescom vezetője, az UberPITCH egyik magyarországi befektetői partnere, valamint Kassai Ákos, az IQB alapító-vezetője.
Az UberPITCH-et 2016. június 1-jén rendezik meg. Ehhez
A legjobb 4-6 startup jut ki Berlinbe. Az utak ingyenesek, az UberPITCH csak Budapesten érhető el.
Azt is megpróbáltuk kideríteni, hány autót szán az Uber a projektre, de sajnos nem sikerült. Nem szórakoztatjuk most azzal az olvasót, hány kérdésünkre nem válaszoltak, de szívből reméljük, hogy a prezentációjukkal sikert aratnak a vállalkozó kedvű startupperek.