Most éppen Róbert bácsit játszik az Uber

uber techcrunch
Az Uber a TechCrunch színpadán 2016 májusában
Vágólapra másolva!
Berlinbe viszi perceink legmenőbb startupja a jövő üzleti ötleteit. Egy európai program keretében most a vállalkozó kedvű magyaroknak kínál lehetőséget terveik bemutatására, akik egyben rengeteget tanulhatnak a kontinens legjobb üzleti elméitől.
Vágólapra másolva!

Az ötlet a klasszikus lobbizás, az úgynevezett elevator pitch, csak éppen átszabva az Uberre. Ahogy a startupok hihetetlenül felgyorsult világában elvárható követelmény, hogy a vállalkozó

képes legyen egy liftút – három-, két-, egyemeletnyi idő – alatt felkelteni a befektető érdeklődését,

ezt kell tennie most egy Uber-utazás alatt, a kocsiban, az ülésen.

Szerettük volna kideríteni, vajon mennyire gyakori, hogy egy – igaz, messze beérkezett és sztárstátuszba jutott – startup kitalálja, hogy felkarolja a botladozó kezdőket, de sajnos erre a kérdésünkre nem érkezett válasz. Az ügymenet mindenesetre az alábbiak szerint zajlik.

Az esemény neve UberPITCH. A jelentkező rendelésére

olyan Uber-autó érkezik, amelyben egy befektető vár rá.

Az utasnak 7 perce lesz arra, hogy bemutassa a startupötletét, amelyre szintén 7 percnyi visszajelzést kap.

Az Uber a TechCrunch színpadán 2016 májusában Forrás: Origo

Az Uber Európa 21 országában és 35 városában egyidejűleg dobja be a lehetőséget, Magyarországon a Google-lel, az Invescommal és az IQB-vel együttműködésben. A legjobb ötleteknek támogatást és mentorálást adnak. Travis Kalanick, az Uber alapítója szerint annak,

aki innovációban gondolkozik, nem szabad félnie attól, hogy megossza másokkal az ötleteit,

beszélnie kell azokkal, akik szívesen meghallgatják.

A zsűri tagjai Heal Edina, a Google Magyarország vezetője, Siklósi Zoltán, az Invescom vezetője, az UberPITCH egyik magyarországi befektetői partnere, valamint Kassai Ákos, az IQB alapító-vezetője.

Az UberPITCH-et 2016. június 1-jén rendezik meg. Ehhez

  • töltse le az applikációt,
  • adja le a nevezését ITT május 30-áig,
  • a május 31-én megkapott promóciós kóddal lépjen be az UberPITCH platformra,
  • június 1-jén 11 és 15 óra között rendeljen egy UberPITCH-autót, szálljon be, és adja elő az üzleti ötletét a három zsűritagnak.

A legjobb 4-6 startup jut ki Berlinbe. Az utak ingyenesek, az UberPITCH csak Budapesten érhető el.

Azt is megpróbáltuk kideríteni, hány autót szán az Uber a projektre, de sajnos nem sikerült. Nem szórakoztatjuk most azzal az olvasót, hány kérdésünkre nem válaszoltak, de szívből reméljük, hogy a prezentációjukkal sikert aratnak a vállalkozó kedvű startupperek.