A játékra, a ruhára és a technológiára ugrunk

2016.06.08. 12:16

Idén több mint 500 kis- és közepes vállalkozás indult versenybe Az Év Internetes Kereskedője díjért, és közönségszavazatból is rekordmennyiség érkezett.

SzEK.org, az eNet és az IVSZ szervezésében megvalósult versenyben idén a kis- és közepes vállalati kategória nyertese a Lumenet fényforrás-webáruháza. Második helyezett lett a Háda webshop, harmadik pedig az Okosjáték. A nagyvállalati kategóriában a JátékNet bizonyult a legjobbnak, a második díjat a Bónusz Brigád vitte el, a dobogó harmadik fokán a Media Markt végzett. Egy kivétellel valamennyien 100 százalékban magyar tulajdonú vállalkozások.

A nyertesek kiválasztásakor a tizennyolc tagú zsűri számos különböző szakmai szempontot vett figyelembe:

  • üzleti modell,
  • felhasználóbarát jelleg,
  • grafikai megjelenés,
  • ösztönző eszközök,
  • vásárlói útvonalak a tranzakcióig.

A Testbirds közreműködő csapata 400 UX-tesztelővel – fókuszban tehát a felhasználói élménnyel – elemezte a 40 shortlistes webáruházat.

Az év e-kereskedője a LumenetForrás: AFP/Fraunhofer-Institut

Kis Bernadette, a verseny fő szervezőjének számító SzEK.org alelnöke elmondta, hogy idén, a jubileumi alkalommal tapasztalták a legnagyobb érdeklődést a díj körül. Eölyüs Endre, a fő szakmai támogató MasterCard regionális igazgatója szerint az elmúlt tíz évben az Év Internetes Kereskedője díj a hazai piac legígéretesebb online megoldásait mutatta be.

Az online fizetés akkor tud a leginkább fejlődni, ha a kereskedők is kiemelkedő minőségű szolgáltatást nyújtanak a vásárlóknak.

Az idei év nyertesei és az elmúlt évek tapasztalatai alapján a játékokra, a ruhákra, a szórakoztató elektronikai eszközökre és a műszaki cikkekre specializálódott webáruházak minden évben egyre nagyobb számban vesznek részt a versenyben. Ezen szegmensek jelentősége a teljes e-kereskedelmi piacon meghatározó.