Kilőtt a bevásárlóturizmus

2016.06.10. 09:18

2016. első negyedévében 50%-kal megugrott a határon túli költekezés. Ennyit az elmúlt évek elején nem költöttek a családok a határokon túl. Ausztria a kedvenc bevásárló célpont.

Sok oka lehet, ha a család felkerekedik és a határokon túl vásárol. Első szempont nyilván az ár, ami mögött ott lebeg a valuták árfolyama, a csúcstartó magyar áfa (hiszen elsősorban különféle iparcikkeket keresnek a távolban a bevásárlóturisták, ahol a hazai 27%-nál kisebb az áfakulcs), na és persze az utazás költsége, a most éppen nagyon olcsó benzin. 

Van, ami külföldön olcsóbbForrás: Photononstop/Alain Le Bot

Kirándulás = vásárlás

A vasárnapi boltzár is felfelé húzhatta a bevásárlóturizmus mérlegét, a webáruházak lehetőségei viszont éppen ellenkező irányba tolhatják a mutatókat, hiszen a fotel kényelméből is vásárolható a határokon túlról. Tehát egyszerre több folyamat is mozgatja valamilyen irányban a vásárlási célú határokon túli kirándulásokat. Az is, hogy akik külföldön dolgoznak, már nem részesei a KSH méréseinek, bár az itthon maradt családtagoknak hazaküldött pénz bárhol kiköthet - írja a blokkk.com.

Többet költöttünk

A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint a kifejezetten vásárlási céllal felkerekedő turisták sokkal többet költöttek 2016. első negyedévében külföldön, mint egy évvel korábban. A 2016. eleji 22 milliárd forint értékű vásárlás másfélszerese az egy évvel korábbi értéknek:

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK