Július közepétől blokkolhatják az Ubert

taxi uber ellenes tüntetés no thanks
Vágólapra másolva!
Nem a népszerű közösségi személyszállító szolgáltatás, az Uber ellen, hanem "a szabályosan működő, adót fizető magyar vállalkozók védelmében" született, és lép július közepétől hatályba Fónagy János államtitkár szerint a törvénymódosítás. Az Uber szerint azonban a törvényi szolgáltatásblokkolás "nem jó irány". 
Vágólapra másolva!

Tárcaközi bizottság jött létre a jogellenesen működő taxiszolgáltatások hatékonyabb kiszűrésére, a fejlesztési tárca pedig a terület szabályozását átfogóan is felülvizsgálná az érdekképviseletek, szakmai szervezetek bevonásával - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára.

A taxisok többször tüntettek a közelmúltban az Uber ellen Fotó: Polyák Attila - Origo

Fónagy János azután beszélt erről, hogy az Országgyűlés elfogadta az engedély nélkül, autóval végzett személyszállító szolgáltatáshoz kapcsolódó jogkövetkezményekről szóló kormányzati törvényjavaslatot.

Fónagy indoklása szerint a változtatás célja a szabályosan működő, adót fizető magyar vállalkozók védelme volt a tudatosan szabálykerülő magatartások visszaszorításával.

A módosítás révén akár egy évig is blokkolni lehet azokat az internetes oldalakat, amelyek jogellenesen működő taxiszolgáltatást kínálnak - de csak végső esetben, ha más hatóságok eredménytelenek voltak a szabálysértés visszaszorításában.

Fónagy János államtitkár a magyar vállalkozók érdekéről beszélt Forrás: MTI/Földi Imre

A jövőben az engedély nélkül végzett tevékenységhez használt autót először fél évre, ismételt szabályszegésnél akár 3 évre

ki lehet vonni a forgalomból.

A járművezető 9 büntetőpontot kap, "bűnismétlés" esetén még 9-et, vagyis ilyenkor fél évre vissza is vonják a vezetői engedélyét.

Uber: Nem jó irány a blokkolás

Fekete Zoltán, az Uber magyarországi operatív vezetője a törvény elfogadására úgy reagált: "az Uber továbbra is kitart amellett, hogy az új technológiák betiltása, blokkolása - pusztán azért, mert azokat nem lehet beleerőszakolni az elavult szabályozás keretei közé - nem jó irány."

Fekete Zoltán, az Uber magyarországi vezetője szerint nem ez a jó irány Forrás: MTI/Balogh Zoltán

Ezt megerősíti az Európai Bizottság iránymutatása is, amely felhívja a tagállamok figyelmét, hogy ne a betiltást, hanem az észszerű szabályozást válasszák a megosztáson alapuló gazdaság szereplői esetében - mondta.

Fekete szerint

az Uber igyekszik megfelelni a szabályoknak:

az autós partnerek kiváltották a személyszállítói engedélyeket és a magyar jogszabályoknak megfelelő számlát adnak.

Közlése szerint az Uber továbbra is keresi a párbeszédet a döntéshozókkal annak reményében, hogy a jelenlegi, idejétmúlt szabályozást felváltsa egy modern, amely a fogyasztók érdekeit helyezi a középpontba. Az Uber továbbra is elkötelezett 150 ezer magyarországi felhasználója és 1200 autós partnere iránt, és folytatja működését - tudatta közleményében a cég magyarországi vezetője.