A Tigáz megköszönte a jogkövető magatartást tanúsító több mint 1 millió ügyfelének, hogy számláikat határidőre és pontosan fizetik meg, és egyúttal felkérték a pár tízezer, szerződésüket megszegő és fizetési késedelembe eső ügyfeleit, hogy rendezzék tartozásukat.

A Tigáz az elmúlt 4 hétben értesítést küldött a behajtási költségátalány megfizetéséről azoknak az ügyfeleinek, akik egy vagy több számlájukat nem, vagy késedelmesen fizették meg. 

Korábbi felvételForrás: MTI/Oláh Tibor

Azoknál, akiknek lakossági és vállalkozási gázfogyasztását ugyanazon ügyfélazonosító alatt tartja nyilván a Tigáz, előfordult, hogy az értesítést tévesen a lakossági fogyasztás alapján küldte meg a vállalat, illetve volt olyan ügyfél, aki esetében a törvény hatókörének téves értelmezése miatt került kiküldésre az értesítés. Ezekben az esetekben a Tigáz visszavonja a behajtási költségátalányra vonatkozó igényét, és amennyiben az ügyfél ezt már befizette, akkor a befizetett összeget a vállalat visszatéríti.

Ha a késedelmesen fizető ügyfél nem fizeti meg a behajtási költségátalányt, akkor legvégső esetben a szolgáltatásból kikapcsolható.