Kényeztetné ügyfeleit? - Itt egy szuper tipp!

Ingyen wifi
Vágólapra másolva!
Napjainkban egyre gyakrabban sorolják az üzleti siker tényezői közé, hogy élményt kell kínálni a fogyasztóknak, kényeztetni kell őket. Ezt persze különböző módokon lehet megtenni, de az szinte biztos, hogy aki ingyen wi-fi kapcsolatot biztosít az üzletébe betérők számára, az kellemes meglepetést okoz meglévő és potenciális jövőbeni ügyfeleinek, emellett pedig növelheti vele a forgalmát is.
Vágólapra másolva!

Az okostelefonok elterjedése nem csak a kommunikációt, a tájékozódás módját alakította át, de ha jobban belegondolunk, egyfajta

függőséget is okozott.

Forrás: Invitel

A táskában, vagy éppen a zsebben hordott készülék révén percek alatt szinte bármilyen információhoz hozzájuthatunk, ellenőrizhetjük az üzeneteinket, és ezzel a lehetőséggel többségünk bizony él is, amikor csak megteheti. A mobilelőfizetésekben foglalt adatkeret azonban korlátozott, így érthető módon, ha mód van rá, inkább az ingyen wi-fi-t választják a felhasználók.

Forrás: Invitel

Több mint egy kedves gesztus

Egy könnyen elérhető, ingyenes wi-fi szolgáltatás bár elsőre meglepően hangozhat, komoly előnyökkel jár a vállalkozás számára is, amely azt kínálja ügyfeleinek – derül ki az Invitel által összeállított infografikából. Azon túl ugyanis, hogy egy kedves gesztust tesznek a fogyasztók felé, javíthatják az imázsukat, erősíthetik a lojalitást és ösztönözhetik a vásárlásokat is.

Forrás: Invitel

Az ingyen wi-fi szolgáltatás egyik fontos hatása lehet, hogy a cég irodájába, üzletébe ellátogató ügyfelek hűségesebbek lesznek az adott vállalkozáshoz. Emellett, ha jól érzik magukat a társaságnál, akkor valószínűleg tovább is maradnak, és ez azt eredményezheti, hogy

többet is költenek, vagyis közvetlenül is megtérülhet a beruházás.

Az ingyenes wi-fi akár növelheti a forgalmat is, hiszen annak köszönhetően többen választhatják az ilyen lehetőséget kínáló társaság üzletét. Ráadásul marketing szempontból is hasznos lehet, hiszen az ingyen vezetéknélküli internet hozzáférést nyújtó boltokat, vendéglátóhelyeket már számos mobilalkalmazás gyűjti és ajánlja, ami révén a vállalkozások ingyenes és az elért célközönséget figyelembe véve igen értékes reklámfelülethez jut.

Forrás: Invitel

A megoldás

A kisvállalkozások számára a legcélszerűbb, ha vendéghálózatot (Guest Network) hoznak létre ügyfeleik számára. Ez azt jelenti, hogy a meglévő internet kapcsolatukra építve, de a saját céges hálózattól természetesen elkülönítve hoznak létre egy wi-fi hálózatot. Ehhez az Invitel infografikája szerint az internet előfizetés mellett szükség van egy külön azonosítóval (SSID) ellátott, másodlagos hálózat kialakítását is lehetővé tevő eszközre (router). A vendéghálózat létrehozása a legtöbb modern router kezelőfelületén egyszerűen és gyorsan, néhány kattintással megoldható, amihez érdemes fellapozni az eszköz használati utasítását.

Forrás: Invitel

Végül pedig néhány praktikus tanács azoknak, akik belevágnak az ingyen wi-fi kalandba:

  • a legfontosabb, hogy tudomást szerezzenek a szolgáltatásról az ügyfelek, így érdemes jól látható helyre kiírni.
  • Mivel az okostelefonok automatikusan listázzák az elérhető wi-fi hotspotokat, érdemes olyan nevet választani, ami utal a vállalkozásra,
  • a felesleges bosszankodás elkerülésére pedig hasznos, ha egyszerű, ékezetes betűket és speciális karaktereket nem tartalmazó jelszó mellett döntenek.
Forrás: Invitel