A Balaton Sound, a Gourmet, a Gyerek Sziget, a Sziget és a Volt fesztivált is szervező Sziget Kft. a tavalyi 10,2 milliárd forintnál legalább 15-20 százalékkal magasabb bevételt szeretne elérni – nyilatkozta Gerendai Károly, a cég ügyvezetője a Világgazdaságnak.

Gerendai Károly az újság szerdai számában megjelent interjúban elmondta: az idei rendezvényeken átlagosan 5-10 százalékkal emelték a jegyárakat, és persze a költségeik is növekednek. Az ügyvezető arra számít, hogy a bevételek nagyobb arányban nőnek majd, mint a kiadások.

A Sziget fesztivál körülbelül 6 milliárd forint – a tavalyinál valamivel jelentősebb – bevételt hozhat. A bevétel szerkezetében nincs jelentős változás:

  • 75 százalékot tesz ki a jegyek, bérletek értékesítéséből befolyó összeg,
  • 10-12 százalék szponzorációból folyik be,
  • 10-12 százalék a vendéglátásból,
  • 1 százalék pedig állami támogatásból.

A kiadások közül továbbra is a programokra fordított összeg a legnagyobb tétel, ezt követik a technikai jellegű költségek.

Az idei Szigeten Rihanna és a Muse lesz a legdrágább előadó.

Gerendai Károly egyebek mellett kitért arra is, hogy az irreálisan magas fellépőárak miatt már nem akarnak, és nem is tudnak versenyezni a gazdagabb, nagy nemzetközi fesztiválokkal a sztárprogramokban, inkább a látványvilágra, a sokszínűségre vagy a jó minőségű szolgáltatásokra költenek, amivel megkülönböztethetik a Szigetet a többi fesztiváltól.

Gerendai KárolyForrás: MTI/Marjai János

A jó program elvárás a közönség részéről, de a Szigeten egyre kevésbé a sztárok kiléte az elsődleges "hívószó". A Sziget sikere nem a korábbinál is erősebb programnak köszönhető, hanem a tudatosan erősített önálló brandnek és a Sziget-életérzésnek – mondta az ügyvezető.