Nagyon közel mentünk egy új magyar startuphoz, elindult a Moonshades brandépítő kampánya.

 

Forrás: Origo

Megyery Gábor és csapata a napokban indította el közösségi támogatási kampányát az interneten, bárki pénzt adhat nekik, hogy minél többet tudjanak gyártani 3D nyomtatókkal az általuk fejlesztett, speciális parafa-kompozit anyagból készült

napszemüvegekből (továbbaikban Termék),

amik felveszik a fejforma alakját,  úsznak a víz felszínén és nehezen törnek, mindezt a fejlesztők szerint „magas minőségű anyagból” additív megmunkálással készítve.  A termék tehát egy napszemüveg, az innovatív újdonság a keret és a design, a lencse prémium, a gyártási folyamat ismert és stabil, a darabszám igény szerint bármikor a sokszorosára növelhető. Van üzleti tervük és komoly marketing-stratégiájuk, ismerik a célcsoportjukat - elég alaposan – és hisznek a termékben, ami a vezető tervező szerint

„annyira unikális, hogy ha megfelelő ismertséget ér el a márka, a termék komoly tömegekhez jut el”

Megyery Gábor, a Moonshades alapítója 2013ban iskolai feladatot kapott, A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem másodéves formatervező-hallgatójaként olyan szemüvegkeretet kellett terveznie ami kilép a klasszikus optikai keretek sémájából de egyben tömeggyártásra is alkalmas. Itt merült fel először a parafa, mint a szemüvegkeretek alapanyaga. Ezután még két év és rengeteg kísérlet kellett – főként polimerekkel és ragasztókkal - mire elkészült a saját keverék formatervezési mintája. Az anyagot úgy tervezték, hogy tulajdonságai eltérjenek a fix sablonformáktól és azok hibáitól. Megyery aktív az outdoor sportok terén, így a napszemüvegek extra funkcióikkal is kiegészülnek és az sem mindegy, hogyan néz ki az eszköz. Nézzen ki jól, ez volt a terv.

 

a speciális anyag védjegye a márkánakForrás: --

Különösebb kezdőtőkét nem igényelt a cég elindítása, illetve igény lett volna, de pénz nem volt, a VW Bogarától bevallása szerint nehezen vált meg az ötletgazda, amikor azt adott ponton benyelte az innováció. Egy ismerősétől kapott egyedül említésre méltó kezdőtőkét, akit meggyőzött Megyery kitartása és lelkesedése. Ezután gyűjtötte maga köré a megfelelő szakembereket, hogy minél biztosabb legyen az üzleti siker, a cél itt már egy új

márka felépítése volt, saját karakterrel és filozófiával.

 A marketing - és kommunikációs feladatokért Orbán Richard felel, a brandépítő-stratégia is az ő tervei szerint épül fel. Az ő ötlete volt, hogy a márka egy valódi emberhez hasonló személyiségjegyekkel rendelkezzen, ez a perszonalizálás vezetett az általa archetipus-brandingnek nevezett, meghatározott célcsoportra targetáló stratégia felállítására. Ennek egyik legfontosabb eleme a nemrég indult közösségi gyűjtés avagy crowdfounding amitől Orbán nem elsősorban pénzt vár, sokkal inkább a márka ismertségének robbanásszerű növekedését.

Négy alapmodellel indul a Moonshades – ezek mind teli, parafa-kompozit szemüvegkerettel és karcálló lencsékkel készülnek, a lencséket partnercégektől rendelik. A keretek egyenetlen textúrája a tervező szerint a Hold felszínére hasonlít, a négyféle keretet ezért a Hold krátereiről nevezték el. A szemüveg összsúlya csekély, ezzel is erősödik a „low-gravity-hatás", mondja Megyery. Ahogy távolodik az eszköz a technikai ruházat formai követelményeitől elindul a divat irányába, esztétikai igényesség társul a praktikum és az extrém terhelhetőség mellé.
3D nyomtató akcióbanForrás: Origo

Az ötfős csapat tagjai közül a legtöbben ebben a projektben találkoztak először, a vezető tervező mellett dolgozik a kommunikációs vezető, Bogdányi Gergő grafikus az ő ötleteikből készíti a márka print és online megjelenését, mellettük a mozgó vizuális tartalmakért Szombath Máté felel. Bunford Gerda projektmenedzser feladata pedig az, hogy ezek az emberek adott időben egy helyen legyenek, a módszereiről a kreatív vezető csak annyit mondott: hatásosak inkább, mint barátságosak.

 

adottságai és tulajdonságai vannak, mint egy embernekForrás: Origo

31 nap és az óra elindult

Egy hónapig lehet támogatni a Moonshades – projektet az INDIE GOGO rendszerében, ami olyan, mint a Kickstarter csak európai fókusszal. Az oldalon látható egy videó, amiben a termék természetes használat közben jelenik meg, emberek fején, de nem megszokott környezetben.  

A rövidfilmből kiderül, milyen körülmények közé tervezték és mik a legmarkánsabb tulajdonságai a szemüvegeknek. Marketingstratégiájuk más felületeket is érint: a tulajdonosok kiválasztottak olyan sportolókat, kiemelkedő teljesítményű személyeket, akiket Moonshades-termékekkel támogatnak, a testimonial markerting mellett kihasználják a szociális hálók adta lehetőségeket, egyszóval mindent bevetnek, hogy a kampány sikeres legyen.