Majdnem jó volt a Pokémon Go a kis cégekhez

2016.07.22. 13:55

Pillanatnyilag két részre osztható a világ: a másikba azok tartoznak, akiket halálosan idegesít a Pokémon Go. A kisvállalkozások meg tudták volna lovagolni az őrületet – persze nem egészen munka nélkül –, ám vélhetőleg a téboly méretű érdeklődés miatt ez a lehetőség elúszott. Japánban viszont hamarosan minden McDonald's gymmé változik.

Látták a Pokémonvérre Szomjas Autós posztját?

Ha van irgalom a szívében

A válasz röviden: meg. A Pokémon Go jelenleg messze a legnépszerűbb alkalmazás, a Central Parkban tömeghisztériát váltott ki egy ritka pokémon megjelenése, az utcán vagy a tömegközlekedési járműveken nem lehet úgy két huszonéves mellé állni, hogy mást csináljanak vagy másról beszéljenek, a letöltések csillagászati számoknál járnak. A pokémontalálkozó pedig a bécsi PokeWalk nyomán egyenesen budapesti ötlet.

Tornádóval vette be a világotForrás: NurPhoto/Hitoshi Yamada/NurPhoto/Hitoshi Yamada

A Niantic Labs eredeti üzleti tervében valószínűleg nem szerepeltek a kisvállalkozások, pedig a kkv-szektor két ponton húzhatott volna hasznot az eseményekből: a PokéStop és a Pokémon Gym kis erőfeszítéssel több vásárlót terelne az üzletbe.

Kézenfekvő lett volna, hogy az adott vállalkozás átadja a saját GPS-koordinátáit a fejlesztőknek, és a helyszínre kéri a pokikat. Másrészt itt ez az oldal, ahol (igaz, specifikálatlan) kéréseket lehet elküldeni. De működhetett volna az a valamelyest bizonytalan variáció is, hogy szisztematikusan sorra veszik, hol van stop vagy gym a közelben – ilyen listákat gyors kereséssel találhat bárki –, és ott erősítenek rá a marketingre. Az első lehetőséget maga a Niantic kaszálta el, valószínűleg nem bírták kapacitással.

Majd Ronnie bácsi

A termékmenedzser már két éve megjegyezte, mennyire bírnák, ha az Ingressben a játékok egyes fázisait márkák cost-per-visit szponzorálnák. Ha már az éttermek, kávézók, játszóházak, fitnesztermek elestek a vevőszám többszörösétől, Japánban bezzeg – mégis csak onnan indultak a „szeleburdi" „kis" „bajkeverők" – a McDonald's-fiókok beszálltak a helyszínszponzorációba. A Techcrunch cikke szerint hasonló megállapodások várhatóak Európa- és Egyesült Államok-szerte.

Kérdés?

 

Talán ne higgyünk el mindent

Szintén több helyen láthatták azt az ajtóra celluxozott lapot, amely szerint csak a fizetős vendégek vadászhatnak pokémonokra az étteremben. Nos, kamu az,

Photoshop, a vécéhasználat szót helyettesítették be.
Igazi viszont, amit egy alternatív ruhaüzlet virított: aki oda betér, divatosan-stílusosan kaphatja el az összeset (ezen a linken megnézheti).

De

És bár a közvetlen forgalomgenerálás elmarad, a kkv-s hepiend nem. Rátaláltunk a hibátlan kreativitás egy nagyon is élhető példájára. Nem hazai, de átvehető. Ez az 1860-ban alapított angol kutya-macska menhely vitorlába fogja a trendet: közös fotókat posztol a Twitteren a négylábúakról és a pokémonokról.

A kutya neve Ria, de ki az ott mellette?Forrás: Battersea Dogs & Cats

Majd mintegy mellékesen belinkeli, hol lehet találkozni a kutyussal a honlapján. (Vele itt.

Ez pedig simán csak RiaForrás: Battersea Dogs & Cats

Bárhogy is, ez szívmelengető húzás.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK