A foci-Eb ötödével dobta meg az Adidas forgalmát

2016.07.28. 13:20

Jelentősen, 21 százalékkal 4,4 milliárd euróra nőttek az Adidas német sportszergyártó eladásai a második negyedévben az előzetes adatok szerint, egyebek mellett a franciaországi labdarúgó Európa-bajnoksággal kapcsolatos termékek eladásai miatt.

Az Adidasnak jól jött, hogy véget ért a Chelsea angol futballklubbal kötött szerződése, amelyből nyereségesen szállt ki, és sokban hozzájárult ahhoz, hogy a német sportszergyártó 291 millió euróra növelte második negyedéves profitját.

A Chelsea-vel is nyert az AdidasForrás: AFP

A vállalat idén már negyedik alkalommal emelte meg az éves eladásokra vonatkozó előrejelzését, ezúttal 15-ről a „20 százalékot közelítő" értékre. Az Adidas éves szinten 35-39 százalékos nyereségnövekedést vár, ami 975 millió-1 milliárd euró közötti értéknek felel meg.

Herbert Hainer vezérigazgató elmondta: rendkívül elégedettek az eredményekkel, és azt várják, továbbra is kitart a márka lendülete szerte a világon.

Csökkentik a futballklubok támogatását

A sportszergyártó májusban jelentette be, hogy befejezi a Chelsea szponzorálását, csökkenti a futballklubok támogatására fordított marketingköltségeit, egyúttal többet költ a közösségi médiában, a sporteseményeken és az üzletekben való megjelenésre.

Az Adidas fő vetélytársának, az amerikai Nike-nak a második negyedéves árbevétele elmaradt a szakértői várakozásoktól.