Elveszett jelentés: kínaiul a Teslák már nem vezetik magukat

tesla elon musk
Musk Amsterdamban 2014 januárjában
Vágólapra másolva!
A kínai Tesla-honlapon a kocsikat már nem nevezik önvezetőnek, csak rásegítéses vezetésről írnak. Egy pekingi férfi egy baleset után azzal vádolta meg a céget, hogy megtéveszti a vásárlóit, mert azzal hirdeti a kocsikat, hogy önvezetőek, holott nem azok. A Tesla szerint a fordítás átírásának semmi köze a balesethez.
Vágólapra másolva!

A Tesla eltávolította kínai honlapjáról a robotpilóta és az önvezető (kínaiul cetung csiasi) kifejezéseket. A honlapon augusztus 14-e óta szereplő kínai kifejezés jelentése rásegítéses vezetés, írja a Reuters.

A tájékoztató szövegek átírása nem sokkal azután történt, hogy egy pekingi férfi Teslája automata üzemmódban koccanásos balesetet okozott.

A férfi azzal vádolta meg a Teslát, hogy megtévesztette a vásárlóit,

mert önvezetőként reklámozta az autóit, ezért ő joggal gondolhatta, hogy a kocsi felügyelet nélkül elvezeti magát (az esetről itt írtunk bővebben).

Egybeesés van, de véletlen-e?

A Tesla szóvivője a szövegek átírásáról azt mondta, nincs összefüggésben a pekingi férfi balesetéhez és vádjaihoz. „Sok hete dolgozunk azon, hogy megszüntessük a szövegek nyelvek közti eltéréseit.

Ugyanakkor a Teslától az ügy kipattanása után még azt nyilatkozták, ők sosem jellemezték a robotpilóta üzemmódot a sofőrtől független technológiaként,

az autókról sohasem állították, hogy önvezetőek lennének.

„Az olyan, harmadik féltől származó leírások, amelyek mást sugallnak, pontatlanok.”

Fontos momentum, hogy a kérdéses kifejezések a Tesla saját kínai honlapján szerepeltek, vagyis erős túlzás azt állítani, hogy harmadik féltől származtak.

A Tesla szerint sosem állították, hogy az autók önvezetők, aztán lecserélték a kínai kifejezést, ami önvezetést jelent. Mindezt véletlen egybeesésnek nevezik Forrás: ANP/AFP/Jerry Lampen

Állítólag elővették az eladókat

A Tesla kínai személyzetét a baleset után ráadásul külön oktatásra küldték, ahol külön hangsúlyozták nekik, hogy

az eladóknak mindig a kormányon kell tartaniuk a kezüket, amikor az automata üzemmód működését mutatják be

a potenciális vásárlóknak. Legalábbis ezt állítja a Tesla egyik neve elhallgatását kérő kínai alkalmazottja, akinek nem volt engedélye nyilatkozni az ügyről.

A balesetet szenvedett férfi és más kínai Tesla-tulajdonosok azt állították, hogy az eladók egyértelműen önvezetőként jellemezték a kocsikat, ezt illusztrálandó a kezüket is levették a kormányról.