Ön is utálja, hogy muszáj köszönni a stewardessnek?

2016.08.17. 08:19

Egy felmérés szerint a fiatalok és a középkorúak kétharmada, fele saját bevallása szerint a telefonjába bújik, hogy ne kelljen kommunikálnia a repülőgép személyzetével. A hűségprogramok az emberek nagy részét nem érdeklik, leginkább a jegyár alapján választanak társaságot és járatot.

Az Y generáció (nagyjából az 1980 és 2000 között születettek) tagjainak 61 százaléka ismerte be, hajlamos az okostelefonja vagy más elektronikus eszköz mögé bújni a repülőgépen, hogy ne kelljen kommunikálnia a repülőgép személyzetével.

A X generáció (nagyjából 1960–1980) tagjai közt az arány valamivel 50 százalék alatt van, a baby boomerek (a II. világháború végétől a 60-as évek elejéig) körében már 37 százalék alatt, derült ki a Mintel piackutató felméréséből.

A stewardessnek köszönni kell

Az utasok szempontjából a légi közlekedés procedúrája nagyrészt automatizált, humán személyzettel alig kell találkozni. Becsekkolni lehet interneten keresztül, a biztonsági ellenőrzés (ha minden jól megy) letudható a mágneskapun való átsétálással, a beszállásnál sokszor szintén az utas maga szkennelheti be a jegyét.

Ami elkerülhetetlen: a gép ajtajában mindig ott áll a személyzet, és minden utasnak egyesével köszön. A felmérésből úgy tűnik, ez a fiatalabb generációk sok tagját zavarja.

A technológia háttérbe szorítja az embereket

Természetesen a fiatalabbak nem csak a repülőgépek személyzetével nem akarnak kommunikálni. A Bank of America felmérése szerint az Y generáció 39 százaléka saját bevallása szerint többet használja a telefonját (nem telefonálásra), mint amennyit a közelében élő emberekkel, családtagjaival és munkatársaival kommunikál.

Kalandból nyűg lett a repülés

A Mintel felmérése szerint az amerikaiak 62 százaléka nyűgnek tekinti a repülést. Elmúltak azok a napok, amikor még különleges alkalom, esetleg kaland volt. Ezt támasztja alá az is, hogy az utasok nagy része már nem tekinti fontos szempontnak a hűségprogramokat, amikor járatot választ, írja a Marketwatch.

Csak az utasok harmada választ hűségprogramja alapján járatot, a többieket jobban érdekli a jegyár vagy az utazási idő.

A stewardess a tömeg-légiközlekedés előtti idők utolsó bástyájaForrás: Aeroflot, worldscrews.blogspot.com.au

Nem becsülik meg a ritkán utazókat

Az amerikai utasok közel fele szerint a hűségprogramok nem érik meg a beléjük fektetett energiát, 67 százalék szerint pedig csak azok járnak jól a programokkal, akik rövid időn belül sokszor repülnek.

„A hűségprogramok azokat az utasokat jutalmazzák, akik sokat repülnek és sokat költenek, így a repülőtársaságok iránti hűség eltűnik. A repülés egyre inkább közönséges szolgáltatássá válik, és az alacsonyabb ár nyer. A közlekedés egyre inkább automatizálódik, de a társaságok ellensúlyozhatják ezt a trendet úgy, hogy erősítik az emberi jelenlétet az ügyfélkiszolgálásban” – kommentálta a felmérés eredményeit Fiona O’Donnell, a Mintel igazgatója.