Kevésbé számít a márkahűség a magyaroknak, egy új mobilra vagy laptopra a régi elavultsága miatt van szükség. A laptopvásárlást 150 ezer forint alatt szeretnénk megúszni, mobiltelefonra pedig maximum 80 ezer forintot szánunk.

Nyaralás alatt is szükséges a mobiltelefon. A notebook.hu online kérdőívét kitöltő, közel 15 ezer válaszadó 42 százaléka nyilatkozott úgy, hogy még idén le akarja cserélni telefonját. Notebookra a megkérdezettek 43 százaléka költött vagy költ idén. A vásárlás oka leginkább a meglévő gép elavultsága (58%) vagy balesete (27%), a kihagyhatatlan akciók és a trendkövetés kevésbé számít –derül ki a felmérésből.

A legtöbben a mobiljukat viszik a nyaralásraForrás: notebook.hu

A férfiak többet költenek kütyükre

Mindkét nem igyekszik középkategóriás készüléket választani – okostelefonra 80 ezer forintot, notebookra 140 ezer forintot, tabletre pedig 60 ezer forintot szánnak a vevők.

Az idősebbek kevesebb pénzt szánnak az okostelefonraForrás: notebook.hu

A férfiak okostelefonért közel 90 ezer forintot is hajlandók fizetni, a nők esetében ez az összeg maximum 70 ezer forint. Még szembetűnőbb a különbség a notebookoknál: a férfiak akár 160 ezer forintot is áldoznának egy új gépre, a nők viszont maximum 118 ezer forintot fizetnének egy notebookért.

Az összegek az életkor előrehaladtával jelentősen csökkennek. Legtöbbet a 14–24 éves korosztály adna telefonért, tabletért vagy notebookért: telefonra akár 94 ezret is, de a 100 ezres lélektani határt ők sem lépnék át. Ezzel szemben az 50–59 évesek már csak 54 ezer forint körüli összeget, míg a 60+ korosztály 49 ezer forintot szán egy új okostelefonra.

Nem vagyunk márkafüggők

A notebook.hu kutatása szerint a vevők nem ragaszkodnak egy-egy márkához. A válaszadók 65 százaléka több márkát is használt vagy kipróbált már, és inkább eszközfüggő, melyik brandet választja. Okostelefonnál legnépszerűbb a Samsung lett (33%), őt a Sony (12%) és az Apple (10%) követi.

A nyaralásra a többség elviszi a telefonjátForrás: Thinkstock

A tabletek versenyét is a Samsung vezeti a kérdőíves listán (25%), a második helyen az Asus (10%) és az Apple (10%) termékei állnak. A dobogó harmadik helyére a Lenovo került (9%-).

Notebookok esetében a legtöbb válaszadó az Asust jelölte meg (21%), második a Lenovo (16%), harmadik az Acer (15%) lett.

Az elektronikai eszközöket leginkább üzletben vesszük, nem a webáruházakbanForrás: notebook.hu

Meglepő, hogy az interneten, webshopban vásárolt elektronikai eszközök aránya a válaszadók körében alacsonyabb, mint várnánk, csupán 34 százalék, míg 66 százalék válaszolt úgy, hogy inkább üzletben, személyesen vásárol „kütyüket”.A férfiak egyébként jóval nyitottabbak az internetes vásárlásra: elektronikai eszközt 41 százalékuk vásárolt már webshopban, míg a nőknél ez az arány csak 24 százalék.