Függetlenül attól, milyen iparágban tevékenykedik, a tartalommarketing segítségére lesz abban, hogy skálázza az üzletét, növeli a forgalmát és építi a márkáját. Korunk galaktikus méretűre nőtt globális piacán már nem a leghangosabb a legnyerőbb. Hanem az, aki eléri, hogy felfigyeljenek rá.

Az Entrepreneur cikke öt érthető szempontot ajánl ahhoz, hogy tényleg működjön a cége tartalommarketing-stratégiája.

Legyen hiteles

"– De Gyuszi bácsi, miért kiabálsz? Hiszen nincs itt senki.

– Hogy legyen, kisapám! Hogy legyen."

Ez a párbeszéd a ’90-es évek egyik magyar sikerfilmjében, a Sose halunk meg egyik jelenetében voltaképpen a push marketing mottója is lehetne. Hajdan, az internet hajnalán az online veveőszerzés hasonlóan működött. Aki hangosabb volt az utcában, ahhoz tértek be a vásárlók. De hol van már ez a hajnal! És hol van már a tukmálós vevőszerzés. Az internetes gigazaj korában a volumen szerepét átvette a hiteles szaktudás. A finomságok, a szakértelem apró részleteinek luxusa. Adjon a vevőinek praktikus, kézzel fogható tudást. Bármit, amiért szakemberként szavatol. Működő stratégiát, jó ajánlatot, emélkezetes kedvezményt.

Színes, mozgalmas, zsivajos a piac. Legyen forradalmi, suttogjon ott, ahol mindenki kiabál!Forrás: Kisgyörgy Éva

Ne aggódjon, ahol mindenki ordít, ott a suttogás csak különleges helyzetet vívhat ki magának. De itt kezdődik a felelősség is: annál inkább hitelesnek kell lenni. Csakis a kipróbált, színtiszta igazat.

Örökzöld

A hitelesség valóban az első szempont. Megelőzi az aktualitást. Természetesen előny, ha a tartalom ahhoz kapcsolódik, ami amúgy is foglalkoztatja az embereket. De nem életbevágó minden egyes posztnak a máról szólnia. A bármikor előkapható üzenetek is hozzáadott értéket képviselnek. Ha mindenképp személyre szabná, az Entrepreneur szakértője szerint az örökzöld tartalom általában különösen kapóra jön a kezdő vállalkozásoknak.

Tisztán és érthetően

A cégvezetésről írott kötetéhez Bob Bly, egy amerikai marketingspecialista legalább 100 felső vezetőt faggatott ki, többek közt arra volt kíváncs, vajon mi érződik jobban a kommunikációjukon, az előkelő diploma, vagy a közérthető tónus. Meglepetésére egyértelműen az utóbbi.

A tartalommarketing írott forma, és mint ilyen automatikusan kísértésbe hozza a szerzőt, hogy nagy szavakat használjon, hogy bonyolult nyelven fogalmazzon, hogy hogy polírozza a valóságot. Nem kellene, mondja az Entrepreneur cikke. Hiszen egy posztban nem konferencián szólal fel, de még csak nem is a kollégáival beszélget, hanem a vásárlói figyelmét keresi. Méghozzá abból a célból, hogy gyakorlati segítséget nyújtson. Inkább vezesse őket végig egy folyamaton lépésről lépésre, mint prezentáljon nekik.

A nagy ötlet

Hiába szürke adata az életünknek, hogy több információhoz férünk hozzá, mint az utolsó francia király, mindannyian tudásszomjasan élünk. Annyira elborít minket az adatáradat, hogy komoly probléma, vajon tisztában vagyunk-e azzal, mit tudunk, főként pedig hogy a tudásunkat milyen helyzetekben használhatjuk fel. A vállalkozó napja így sem fér bele 24 órába – hát még arra hogyan lenne ideje, hogy a szembejövő cikkekben, blogposztokban, elkapott rádióbeszélgetésekben becsapódó minden egyes hasznos információt eltárolja és kipróbálja. Ezért hálás a fókuszért: egy egyszerű és használható ötlet egyszerű és használható megoldást jelen. Egyetlen nagy ötlet felér száz kicsivel, főleg ha – lásd feljebb – praktikus és jól használható.

Networking

A szakmai kapcsolat nem energiapazarlás, hanem befektetés. Keresse a hasonló üzletembereket. Akikkel az együttműködésből akkor is csak nyerhet minden érintett, ha nem az első pillanatban térül meg. Ennek egyetlen feltétele, hogy kölcsönös megbecsülés és bizalom legyen az alapja.