A duális képzésben részt vevő 24 egyetem és főiskola a korábbi 187 céggel szemben
már 555 vállalkozással kötött szerződést,
és az együttműködések további bővülésével számolnak.
A hazai felsőoktatás komoly hibájának nevezte az intézményvezető, hogy a felsőoktatásban a két fő irány - a vállalati és az akadémiai ág - még mindig nagy mértékben kettéválik. A cégeknek sokkal inkább a praktikus tudásra van szükségük, miközben a kutatói területen nagyon fontos az elméleti ismeretek elsajátítása - hangsúlyozta. Ez
az ellentét legnyilvánvalóbban a műszaki képzésben jelentkezik,
hiszen például az orvos-, vagy a pedagógusképzésben nem különül el ilyen jelentősen az elméleti és a gyakorlati tudás.
Ailer Piroska szerint korábban ez a két irány még nem vált ennyire ketté, a két rendszer korábban könnyebben átjárható volt - sok egyetemen aktív vállalatvezetők oktattak, gyakorlatiasabb képzések keretében. A magyarországi duális képzés ezt az irányt igyekszik visszahozni a felsőoktatásba – mondta Ailer Piroska.
Bár a duális képzésben részt vevőknek ma még ugyanazt az elméleti tudást kell elsajátítaniuk, mint a rendes tanrendben tanulóknak, ellenben
a duális hallgatók évente 23 hetet az iskolákban 22 hetet pedig a partnercégeknél
szakmai feladatokkal töltenek. Ez adja a hagyományos és a duális rendszerű képzések közötti legnagyobb különbséget: a hallgatók az elméleti képzésük mellett gyakorlatot szereznek a szakmájukban is. Így olyan versenyképes munkavállaló kerül ki a felsőoktatásból, aki azonnal képes értéket teremteni a munkahelyén.
Ailer Piroska kiemelte azt is, a Mercedes- Benz és a Knorr-Bremse, valamint több más vállalkozás vezetősége már azt tapasztalja, hogy a hallgató már a harmadik évfolyamtól kezdve értéket teremt, és támogatni tudja a vállalkozás eredménymutatóit. A szakmai eredményesség pedig a foglalkoztatásban is látszik, a duális képzésben végzettek elhelyezkedési mutatói rendkívül jók.
A duális képzésekben már Magyarországon is hatalmas túljelentkezés van.
A Pallasz Athéné Egyetemen a duális szakokra tízszeres a túljelentkezés - mondta az intézményvezető. A statisztikák azt mutatják, hogy a duális felsőoktatásban részt vevő hallgatók sokkal jobban teljesítenek: több kreditpontos képzést vesznek fel, nagyobb hatékonysággal és jobb eredménnyel zárják tanulmányaikat. A jobb teljesítménynek köszönhetően már most látszik egy újabb fejlesztendő terület a hazai duális oktatásban, biztosítani kell a frissen végzetteknek, hogy mesterképzésben, magasabb szinten folytathassák duális tanulmányaikat - jegyezte meg.