A napokban tartották a technológiai világ startupjainak egyik legfontosabb rendezvényét, a TechCrunchot. A San Franciscó-i rendezvényre négy magyar csapatot kísért el az Origo, de a helyszínen találkozott más magyar kiállítóval is: az Atmosplay önerőből jutott el a tengerentúlra, ahol egy olyan technológiát mutattak be, amellyel forradalmasítanák a mobiljátékok reklámpiacát. A rendezvény Startup Battlefield elnevezésű versenyének fődíját ismét egy e-sportos fejlesztés húzta be.

A világon szinte bárhol magyarokba lehet botlani, így van ez egy technológiai kiállításon is: az Atmosplay fejlesztőivel a TechCrunch média pavilonjánál futottunk össze. A magyar startup játékfejlesztőknek készít olyan reklámokat, amelyek sokkal interaktívabbak, mint a ma elérhető reklámok. Ez egy játszható demo technológia” – összegezte az Origónak Turi Bálint, a cég alapítója és vezetője.

Fejlesztésük lényege, hogy amikor a felhasználó egy reklámmal találkozik a mobilján, akkor nem csak egy képet vagy videót lát, hanem ki is próbálhatja azt, vagyis például lejátszhatja az első pályát. Turi Bálint szerint így sokkal mélyebb élményt tudnak adni az egyszerű reklámokkal szemben, ezért jóval nagyobb az esélye annak, hogy a hirdetett játékot letöltik majd a felhasználók. „Az így letöltött játékot a felhasználó nagyobb valószínűséggel fogja megnyitni, és azon pénzt költeni!” – tette hozzá a startup alapítója.

„A mobil játékvilág epicentruma San Franciscóban van, itt, ha végigsétálunk egy utcán, legalább kétszer annyi játékfejlesztővel futhatunk össze, mint otthon egész Magyarországon” – mondta az Origónak Turi Bálint. A kaliforniai túrával az a céljuk, hogy minél több játékfejlesztővel felvegyék a kapcsolatot, valamint megmutassák magukat a TechCrunchon, ugyanis itt ezernyi potenciális ügyfelet érhetnek el.

Játék a játékban

Másfél éve fejlesztik a technológiát, és ugyan néhány apróbb módosítás még hátravan, de nagyjából elkészültek vele, jelenleg pedig a piacra lépésen dolgoznak. Nem kisebb célt tűztek ki maguk elé, mint hogy az összes mobilreklámot lecseréljék a statikus videókról a játszható demókra.

Vízzel vágni a sufniban

A víz és a lézer angol megfelelőinek összeolvadásából jött létre a Wazer név. A startup célja, hogy minden hobbibarkács megfizethető áron hozzájuthasson egy magasnyomású vízzel vágó berendezéshez.

A Wazerrel fémet, üveget és követ is lehet vágni a cég egyik alapítója, Nisan Lerea szerint. Mint mondta, „a lézervágók mókásak”, ha papírt, fát vagy bizonyos keménységű műanyagot akarunk megmunkálni, azonban a komolyabb munkákhoz vízsugárra van szükség.

A startup nagyot ment a TechCrunchon, amellyel párhuzamosan a Kickstarteren is elindítottak egy kampányt, ami olyan jól sikerült, hogy az első 24 órában félmillió dollárt gyűjtöttek össze a projektre.

Új megközelítés a navigációknál

Alapvetően kétféle útvonal tervezési módszer létezik a TallyGo társalapítója szerint:

  • az egyik a historikus, például minden hétfő reggel dugó van; míg a másik
  • a „felismerés és reagálás”, azaz a navigációs szoftver érzékeli, hogy dugóba keveredett, ezért alternatív útvonalat ajánl.

A TallyGo egy újfajta megközelítéssel kísérletezik: „előre jelezni és elkerülni”. Lényegében a rendszer valós időben elemzi a közlekedést, amihez több tízezer, a közlekedést figyelő szenzor adatait használja föl. Tehát azt figyeli, hogy hol mennyi autó van jelenleg a városban. Először Los Angelesre fókuszálnak, aztán jöhet San Francisco és a többi nagyobb amerikai város.

Ismét e-sportos lett a győztes

A TechCrunch szervezőinek gyorsjelentése szerint a háromnapos rendezvényen több mint 4000 látogatójuk volt a helyszínen, míg az eseményről készült videókat több mint 6 millióan látták.

Sikeres rendezvényen vannak túl a rendezőkForrás: Origo

A Startup Battlefielden – ahol a világ legígéretesebb kezdő vállalkozásai versenyeznek egymással – ezúttal 25 startup indult az 50 ezer dolláros fődíjért és a vele járó Disrupt Kupáért, amit a májusi, New York-i versenyhez hasonlóan ezúttal is az e-sportokhoz kapcsolódó startup nyert meg.

A győztes startup, a Mobalytics alapítója azt ígéri, hogy a fejlesztésük az e-sportokat űző játékosok „személyi edzője” lesz, amely megmondja, hogy mit csinálsz jól, illetve rosszul, és segít, hogy jobb játékos legyél. (A Mobalytics alapítóinak előadását itt nézheti meg.)

Az Origo a háromnapos TechCrunchról és a részt vevő magyar startupokról a Magyar Nemzeti Kereskedőháznak köszönhetően tudósított.