A Google Capital kései fázisban járó startupokba fektet be, a cél általában sima profitszerzés, de azért nem lényegtelen, hogy a kiszemelt vállalat így üzleti kapcsolatba is kerül a Google-lal. Ezzel a deallel a vállalat értéke 30 milliárd dollárra ugrott, írja a Business Insider. Az Airbnb egyébként az Egyesült Államok második legértékesebb startupja a 68 milliárd dolláros Uber után.
Különös dolog,
ha egy úttörő vállalat azzal lép szintet a kísérletezésben, hogy visszahajlik a hagyományos megoldásokhoz,
de a cikk szerint ez történik az Airbnb-vel. Augusztusban úgynevezett „közösségi központot” állított fel Japánban, ahol túristák bérelhetnek szobát. Azok a vendégek, akik kipróbálnák az „élmény” nevű szolgáltatást, szervezett városnézésben kapnak segítséget. Mindez pedig, bárhonnan is nézzük,
kísértetiesen emlékeztet a hotel nevű intézményre.
Miközben az Airbnb azzal robbantott piacot, hogy épp a szállodaipartól távolodott el olyan felszabadító és feltűnő módon, ahogy korábban egyetlen szereplő sem.
Júniusban a New Yorki szenátorok előálltak egy olyan törvényjavaslattal, amely megtiltaná a rövidtávú szálláshelykiadás-hirdetést. Ha ezt a kormányzó aláírja, az irdatlan érvágás lesz az Airbnb-nek, tulajdonképpen
innen csak egy lépés, hogy az állam egészéből kirakják a szűrét.
Főhadiszállásán, San Franciscóban pedig, ahol közel ötezren airbnbznek, gyakorlatilag a startupra szabták a szálláskiadás-szabályozást. Ezek a jogi ügyek sokba fognak kerülni. Bizosan lesz helye az 555 milliónak.